» عمومی » فناوری اطلاعات » جریمه 7.4 میلیارد دلاری اروپا گریبان گوگل را خواهد گرفت؟
فناوری اطلاعات

جریمه 7.4 میلیارد دلاری اروپا گریبان گوگل را خواهد گرفت؟

فروردین 31, 1395 0011

گوگل به دلیل لود کردن اپ‌های خود روی گوشی‌های هوشمند ممکن است از سوی کمیسیون اروپا با جریمه 7.45 میلیارد دلاری روبرو شود!

 

به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای رقابت اروپا معتقد است گوگل سال گذشته از بابت فروش تبلیغات اجراشده روی گوشی‌های اندرویدی دارای اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده بیش از 11 میلیارد دلار درامد کسب کرده است و گوگل در این سال‌ها بازار انحصاری نرم‌افزار اندرویدی برای خود به پا کرده است و به‌نوعی رهبر بلامنازعه در این زمینه باهدف راندن شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک‌شده است.

شورای رقابت اروپا همچنین معتقد است گوگل برتری ناعادلانه خود را با ابزارهایی مانند جستجو، نقشه گوگل و … وسعت بخشیده و باید جریمه راندن رقبا از صحنه را بپردازد که رقم جریمه معادل 10 درصد از درامد سال 2015 باید باشد.

گفتنی است گوگل در سال 2015 بیش از 74 میلیارد دلار درامد کسب کرده که 10 درصد آن معادل 7.4 میلیارد دلار می‌شود.

مارگرت وستاگر مدیر اداره ضد انحصار اتحادیه اروپا در این زمینه گفت برنامه‌های اجباری گوگل مانند جستجو روی اندروید، نقشه گوگل و جی میل به‌صورت از پیش تعریف‌شده روی تمامی گوشی‌های اندرویدی وجود دارد درحالی‌که فروشگاه گوگل نیز برای نصب انواع برنامه‌ها در نظر گرفته‌شده و گوگل می‌تواند برنامه‌های خود را به‌صورت رقابتی با سایر نرم‌افزارها داخل آن گذاشته تا کاربر خود دست به نصب بزند.

به گفته وی گوگل باید حق انتخاب را به مشتری بدهد و نه اینکه سازنده گوشی یا اپراتورهای مخابراتی را مجبور به نصب اپ های خود کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×