» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: اعتياد از نتايج معضلات فرهنگي است و براي مقابله با آن باید برنامه هاي فرهنگي را تقويت كرد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: اعتياد از نتايج معضلات فرهنگي است و براي مقابله با آن باید برنامه هاي فرهنگي را تقويت كرد

فروردین 30, 1395 0011

علي اصغر ذاكري فرماندارشهرستان در اولين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان مباركه كه در سال ۹۵ برگزار شد ضمن تبريك ماه رجب المرجب وروز پدر به پديده شوم اجتماعي و خانمانسوز اعتياد در جامعه اشاره كرد وگفت :اين پديده به عنوان بحران عظيم جوامع انساني تبديل شده است.

وي مشكلات عديده اجتماعي را ريشه در معضلات فرهنگي دانست وگفت: اعتياد به مواد مخدر يكي از نتايج معضلات فرهنگي است وبايد براي مقابله با آن برنامه هاي فرهنگي را در شهرستان تقويت كرد.

وي افزود:اگر پديده شوم اعتياد گريبانگر زنان و مردان جامعه شود بنياد خانواده دچار تزلزل و آسيب خواهد شد.

فرماندارشهرستان تصريح كرد: همه اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان در اين خصوص بايد دغدغه داشته  وبا بيان مسائل اجتماعي بصورت شفاف و واقعي به دنبال راهكار عملي و  منطقي باشيم .

ذاكري با ابراز نگراني از  افزايش پديده شوم اعتياد در بين جوانان  گفت:اين زنگ خطري براي همه مسئولين و بويژه اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان است.
وي افزود: همه اعضاء بايدبا برنامه ريزي دقيق ،همت و تلاش خود رابراي پيشگيري از شيوع مصرف مواد مخدر در بين افراد و خانواده هاي سالم  بكار گيرندوهر دستگاهي كه عضوشوراي مبارزه با مواد مخدر است بايدبه تناسب ظرفيت و پتانسيلي كه در اختيار دارد در زمينه مهار  مواد مخدر فعاليت نمايد.

وي با تاكيد بر اينكه براي ارتقاء امنيت اجتماعي  و بالابردن سطح آرامش و آسايش مردم، انجام فعاليتهاي فرهنگي مانند برگزاري تئاتر هاي خياباني ،كارگاههاي آموزشي، شناسايي توزيع كنندگان اصلي و خرده فروشان،پاكسازي نقاط آلوده،فرهنگ سازي و اطلاع رساني در خصوص عواقب مصرف مواد مخدر بويژه مواد صنعتي در بين جوانان ،كمك به معتادان بهبود يافته و… لازم است افزود:  تلاش و همت مسئولين در راه امنيت اخلاقي و مبارزه با مواد مخدر يك كار خداپسندانه و داراي اجر اخروي است كه بايد به عنوان يك وظيفه شرعي به آن نگريست.

وي ضمن بيان گزارشي از عملكرد شوراي مبارزه با مواد مخدر  در سال۹۴ گفت: در سال گذشته  ۱۳جلسه با حضور شخص فرماندار برگزار گرديد كه ۹۹مصوبه را در پي داشته كه ۹۰در صد اين مصوبات اجرايي شدند.
وي در مجموع اقدامات و همكاري دستگاههاي عضو شوراي مبارزه با موادمخدر در سال گذشته  را خوب و مثبت ارزيابي و از زحمات اين اعضاء تقدير و تشكر نمود. واز اداره بهزيستي خواست با همكاري سپاه،آموزش و پرورش و اردوگاه كار درماني طرح هاي پژوهشي مرتبط با مواد مخدر را اجرايي وبحث آموزش خانواده ها وجوانان را با جديت دنبال نمايند.

وي از شهرداري ها ودهياري ها خواست با نصب بنر وعلائم هشدار دهنده در مكانهاي عمومي ،معضلات مواد مخدر را مردم آشكار وبا همكاري اداره ورزش وجوانان وبرپايي ورزشهاي صبحگاهي جوانان را از استفاده از مواد مخدر دور نمايند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×