» عمومی » پزشکی سلامت » درمان دارویی اصلی‌ترین روش درمان آسیب‌های شانه
پزشکی سلامت

درمان دارویی اصلی‌ترین روش درمان آسیب‌های شانه

بهمن 7, 1392 0022

یک فلوشیپ جراحی آرتروسکوپی شانه، درمان دارویی را اصلی‌ترین روش درمان آسیب‌های شانه دانست و گفت: بی‌حرکتی همراه با ورزش‌های فیزیوتراپی مهمترین درمان در آسیب دیدگان مفصل شانه است.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه وبه نقل از ایسنا ، دکتر مهرداد آریا با اشاره به اینکه شانه یکی از اعضای بدن است که بیشترین حرکت را دارد، اظهار کرد: افزایش سن، تصادف و سقوط از ارتفاع بیشترین صدمات را به شانه وارد می‌کند.

 

وی با بیان این مطلب که بیشترین صدمات شانه ناشی از تصادفات در مردان اتفاق می‌افتد، افزود: درد، شکستگی و دررفتگی مهمترین علامت در صدمات شانه محسوب می شود.

 

این فلوشیپ جراحی آرتروسکوپی شانه با تاکید بر این مطلب که درمان دارویی اصلی ترین روش در درمان این بیماری است، گفت: بی‌حرکتی شانه برای مدت کوتاه، آموزش حرکات ورزشی توسط متخصصان فیزیوتراپ که می‌تواند وضع قرارگیری کتف را روی بدن و همچنین درد را کاهش دهد و در نهایت تزریق آمپول به شانه از دیگر راه‌های درمانی محسوب می شوند.

 

آریا ادامه داد: در مواردی که صدمه شدید و علائم بهبود پیدا نکند براساس معاینه بالینی، رادیوگرافی، MRI و سی تی اسکن جراحی توصیه می‌شود.

 

 

جراحی آرتروسکوپیک بهترین روش جراحی بیماری‌های استخوانی

 

 

این جراح و متخصص بیماری های استخوان، جراحی آرتروسکوپیک را بهترین روش برای جراحی دانست و گفت: در این روش جراح بدون نیاز به ایجاد برش‌های وسیع در پوست، بافت‌های زیرجلدی و عضلات می‌تواند اعمال جراحی را با استفاده از دستگاه آرتروسکوپیک و امکان دید کافی داخل مفصلی و انجام اعمال جراحی از طریق برش‌های بسیار کوچک انجام دهد.

 

وی یادآور شد: این روش به علت آن که آسیب کمتری به بافت‌های اطراف مفصل وارد می‌کند موجب کاهش درد، تورم و کاهش میزان چسبندگی‌های بعد از عمل و عفونت می‌شود. بازگشت به فعالیت در این بیماران نیز سریع‌تر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×