» اخبار ایران و جهان » سنگ اندازی های آمریکا با وجود برجام/علاقه اروپا به تجارت با ایران
اخبار ایران و جهان

سنگ اندازی های آمریکا با وجود برجام/علاقه اروپا به تجارت با ایران

فروردین 26, 1395 0011

آدام زوبین معاون وزیر خزانه داری آمریکا از خودداری کشورش برای ورود ایران به معاملات بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آدام زوبین معاون خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه از اقدام دولت این کشور برای جلوگیری  از ورود ایران به تجارت با گردش دلار خبر داد.

در معاملات بین المللی شرکت ها و کشورهای جهان با استفاده از دلار تجارت خود را انجام می دهند که این امر در کار آنها سرعت ایجاد می کند. زوبین می گوید آمریکا فعلاً تصمیم ندارد به ایران اجازه ورود به این گردش پولی را بدهد.

وی افزود: دولت آمریکا و اتحادیه اروپا بعد از اعلام برجام بسیاری از تحریم های ایران را لغو کرده اند ولی هنوز مسائل بسیاری وجود دارد باید در عرصه بین المللی حل شود.

قبل از تحریم های خارجی بانک های ایرانی با استفاده از واسطه های خارجی معاملات بین المللی خود را انجام می دادند که اکثر آنها در سوئیس مستقر بودند.

معاون خزانه‌داری آمریکا ضمن اذعان دوباره پایبندی ایران به «برجام» گفت که تا زمان اجرای این تعهدات از سوی تهران، به نفع واشنگتن نیست که در مبادلات تجاری ایران مانع‌تراشی کند.

برخی رسانه های آمریکا اعلام کرده بودند که آمریکا در حال بررسی ورود ایران به گردش دلار است که این ادعا از سوی زوبین رد شد.

روز سه شنبه «نورمان لامونت» وزیر دارایی سابق انگلیس به نمایندگی از بانکهای انگلیسی گفت: هنوز مشکل برقراری ارتباط با بانکهای ایرانی برای اروپایی ها وجود دارد.

وی افزود: البته مشخص است که چرا بانکهای اروپایی در این زمینه احتیاط به خرج می دهند چون اکثر آنها از واکنش شدید آمریکا هراس دارند.

لامونت در کنفرانسی اقتصادی در شهر لندن به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر بانکهای انگلیسی به خاطر جریمه های احتمالی از سوی آمریکا هنوز با ایرانی ها ارتباط برقرار نکرده اند.

این درحالی است که مقامات انگلیسی از مذاکراتشان با آمریکا برای سرمایه گذاری در ایران خبر می دهند. مارک پرایس وزیر سرمایه گذاری و تجارت انگلیس می گوید این کشور در حال بررسی موضوع ارتباط بانکهای انگلیسی با ایران است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/28/4/1811207.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×