» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مباركه: حوزه كشاورزي و ترويج الگوي كشت، حمايت از توليد، توليد علم و فناوري، حفظ منابع آبي از جمله محور هاي ستاد اقتصاد مقاومتي مي باشد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مباركه: حوزه كشاورزي و ترويج الگوي كشت، حمايت از توليد، توليد علم و فناوري، حفظ منابع آبي از جمله محور هاي ستاد اقتصاد مقاومتي مي باشد

فروردین 26, 1395 0011

اولين جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي با حضور معاونت اقتصادي اداره كل اطلاعات استان اصفهان برگزار شد.

در اين جلسه فرماندار مباركه با بيان اينكه در سال گذشته قرارگاه اقتصاد مقاومتي با ابلاغ دستور العمل ارسالي از سوي استاندار محترم و به رياست فرمانداري و دبيري ناحيه مقاومت بسيج  در شهرستان تشكيل گرديد ، خاطر نشان ساخت : ضمن تشكر از فعاليتهاي بسيج سازندگي در اين خصوص در سال گذشته ، هدف ما از تشكيل اين ستاد اين است كه بتوانيم با تعامل با يگديگر در راستاي عملياتي نمودن شعار سال و با يك هدف واحد به نحو احسنت انجام وظيفه نماييم و قصد موازي كاري با آن كميته را نداريم.

ذاكري با اشاره به اينكه جلسات ستاد اقتصادي مقاومتي هر ماه برگزار خواهد شد افزود: كليه دستگاهها ملزم هستند كميته اقتصادمقاومتي زير مجموعه ستاد اصلي را در دستگاه خود تشكيل داده وگزارش اقدامات انجام شده خود را در ستاد اصلي ارائه نمايند.

ذاكري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در خصوص اقتصاد مقاومتي ، افزود: تاكيدات مكرر معظم له در سالهاي اخير بر روي مسئله اقتصاد حاكي از اهميت موضوع مي باشد كه لازم است همه دستگاهها با پشتكار،همراهي ،همدلي و تلاش بيش از گذشته در جهت عملياتي شدن شعار سال ۹۵ تلاش نمايند.

ذاكري با بيان اينكه بيكاري مسائل اجتماعي،اخلاقي و رفع تحريم ها و تهديدها همه در گرو اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي است ، تاكيد نمود: انشاءاله با تقسيم كار و برنامه ريزي در اين زمينه بتوانيم در راستاي از بين بردن بيكاري و ايجاد اشتغال،از بين بردن معضلات اجتماعي و رفع تحريم ها گام هاي مفيد و موثري برداريم .

رئيس ستاداقتصاد مقاومتي شهرستان مباركه گفت: حوزه كشاورزي و ترويج الگوي كشت هاي كم آب ، حمايت از توليد داخلي و توليدكنندگان داخلي،توليد علم و فناوري ،حفظ منابع آبي و زمين هاي كشاورزي با كمترين ميزان آب از جمله محور هاي اين ستاد مي باشد كه انشاء اله همه دستگاهها با اقدام عملي و جهادي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي شهرستان و توان نيروهاي نخبه و جوان بتوانند با موفقيت مشكلات موجود را حل نمايند.

فرماندار مباركه استفاده از نيروهاي مجرب، دلسوز و كارآمد را در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي ضروري دانست و اظهار داشت: بايد با برنامه ريزي هاي گام به گام در بخش هاي مختلف بتوانيم با عملكردي مناسب استفاده شايسته و بهينه از پتانسيل هاي داخلي ضمن حمايت از كارآفرينان به خودكفايي اقتصادي دست پيدا كنيم .

وي با اشاره به اهميت ايجاد درآمد پايدار در سطح شهرستان، تاكيد نمود: شهرداريها،دهياري ها ،شوراهاو بخشداريها نبايد صرفا بر روي درامدهاي حاصل از عوارض آلايندگي صنايع تكيه كنند بلكه بايستي با ايجاد درامدهاي پايدار در اجراي اقتصاد مقاومتي نقش مثمر ثمر ايفا كنند.

در ادامه معاونت اقتصادي اداره كل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به مطرح شدن  اقتصاد راهبردي توسط مقام معظم رهبري مطرح شد و تاكيد ايشان بر تشكيل فرماندهي و قرارگاه اقتصادي در كشور در سال گذشته ، افزود:در سالهاي اخير بواسطه تحريم هايي كه عليه كشور شد دچار بحران اقتصادي شديدي شديم كه باعث شد معظم له به طور جدي بر اجراي اقتصاد مقاومتي تاكيد نمايند.

وي با اشاره به اينكه بزرگترين نتيجه وجود تحريم ها اين بود كه متوجه شديم ميزان وابستگي ما به خارج از كشور چقدر مي باشد ، خاطر نشان ساخت : با توجه به وجود مشكلات اقتصادي مي طلبد بستري فراهم شود كه بخش خصوصي با تمام قوا براي رفع مشكلات اقتصادي وارد ميدان شود .

باقري به وجود بيش از ۸ جلسه در حوزه اقتصادي تحت عناوين مختلف در استان اشاره نمود و عنوان كرد:با وجود تشكيل اين كارگروههاو كميسيون ها و پتانسيل هاي موجود در استان همچنان آمار بيكاري استان اصفهان در كشور  ۲/۵ درصد بالاتر است كه بايد چاره اي انديشيده شود.

وي گفت:مقام معظم رهبري در فرمايشات خود پيرامون اقتصاد مقاومتي شرايطي از جمله هوشمندبودن،قدرتمند بودن و نافذ الكلمه را مطرح نمودند كه شرط آخر آن يعني اينكه در صورتي كه ستاد در اجراي كار خود به مانع قانوني برخورد كرد امكان تغيير ، اصلاح و برطرف نمودن قانون وجود خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: براي انجام كار در حوزه اقتصاد بايستي با رويكرد جهادي وارد شد در غير اين صورت به نتيجه نخواهيم رسيد.

معاون اقتصادي اداره كل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به ظرفيت هاي موجود در استان و استفاده صحيح از آنها، خاطر نشان ساخت : بايستي براي خارج شدن از ركود اقتصادي اتاق فكري به دور از گرايشات سياسي و با استفاده از افراد با تجربه و كاردان تشكيل شده و برنامه اي جامع وبلند مدت براي شهرستان تهيه گردد و به عنوان نقشه راهي ترسيم شود كه مديران و دستگاههاي شهرستان طبق آن عمل نمايند.

ايشان اضافه كرد:  فراهم نمودن بستري براي ورود سرمايه گذاران به بخش هاي مختلف اقتصادي ، حمايت از سرمايه گذاران داخلي و توليد داخلي و توجه به آنها و رفع مسائل و مشكلات موجود در اين حوزه بسيار مهم است كه بايد در دستور كار دستگاههاي ذيربط قرار گيرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×