» اخبار ایران و جهان » افزایش پلکانی قیمت بنزین پرمصرف‌ها/استفاده از کارت سوخت الزامی شد
اخبار ایران و جهان

افزایش پلکانی قیمت بنزین پرمصرف‌ها/استفاده از کارت سوخت الزامی شد

فروردین 24, 1395 0013

با الحاق بندی به تبصره هدفمندی مقرر شد: کارت هوشمند سوخت الزامی شده و پرمصرف ها به صورت پله کانی عوارض بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از تصویب تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها، پیشنهاد احمد توکلی به تصویب رسید و به تبصره هدفمندی الحاق شد.

بر اساس این الحاقیه، دولت مکلف است حداکثر ۴ ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند، به این کارت مجهز نماید و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور بر اساس احکام زیر مجاز است:

۱ ـ وسایل نقلیه ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت نموده باشند.

۲ ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

۳ ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۹۴ خواهد بود. همه انواع سوخت تک نرخی خواهد بود.

۴ ـ در صورتی که وسیله نقلیه ای با استفاده از کارت سوخت جایگاه سوخت گیری نماید، علاوه بر پرداخت بهای سوخت، به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

۵ ـ از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت، موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی، عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساختهای کشور اعم از جاده ها و خیابان ها و تاسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند ۵ دریافت نماید.

۶ ـ متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک ماه و بر اساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا ۶ سیلندر) به عنوان پله اول تعیین می گردد و پلکان های بعدی به مقدار ۴۰ لیتر به پله ماقبل اضافه می گردد.

برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول، نسبت به مقدار مصرف پایه، ۵ هزار ریال و در پلکان های دوم و سوم به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۰ هزار ریال و مازاد بر مصرف ۱۸۰ لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به عنوان عوارض موضوع بند ۴ فوق دریافت خواهد شد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/04/03/3/2038034.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×