» اخبار ایران و جهان » گروه هفت خواستار جهانی عاری از تسلیحات اتمی شد
اخبار ایران و جهان

گروه هفت خواستار جهانی عاری از تسلیحات اتمی شد

فروردین 23, 1395 009

گروه هفت با انتشار بیانیه ای بر لزوم جهانی عاری از تسلیحات اتمی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای امورخارجه کشورهای عضو گروه هفت در پایان نشست دو روزه خود در هیروشیما با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کشورهای عضو این گروه خواستار جهانی عاری از تسلیحات اتمی هستند اما چالش هایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

در بیانیه هیروشیما همچنین از کره شمالی به عنوان کشوری که سازنده تسلیحات اتمی بوده و آنها را آزمایش می کند، یاد شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه هفت همه تلاش خود را برای ایجاد جهان بدون سلاح اتمی و حصول ثبات بین المللی بکار می گیرد و برای تحقق این هدف شرایط را مهیا کرده و متعهد شدند که به تلاش های خود برای ایجاد جهانی امن برای همه و ایجاد شرایط برای جهانی عاری از سلاح هسته ای و ترویج ثبات بین المللی ادامه دهند.

وزرای امورخارجه گروه هفت در بیانیه همچنین با اشاره مستقیم به مسئله هسته ای شبه جزیره کره اعلام کردند که رسیدن به این هدف با وجود برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی کار سختی است.

آنها همچنین با اشاره به بحران های جاری در عرصه بین المللی آنها را مانعی برای عدم تحقق ثبات در جهان می دانند.

در بیانیه اشاره شده است که وزرای امور خارجه گروه هفت در جریان اجلاس خود درباره اوضاع بحرانی خاورمیانه، بحران پناهجویان، مسائل امنیتی و تروریسم و ریشه کن کردن این پدیده شوم بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص حل و فصل این گونه مسائل اتفاق نظر دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه مبارزه با پدیده تروریسم بخصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه از جمله اقداماتی که پرداختن به آنها از ضرورت ویژه ای برخوردار است.

در نشست دو روزه وزیران خارجه «جی هفت» که به میزبانی شهر هیروشیما برگزار شد، وزرای امور خارجه کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن حضور داشتند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/08/4/1731719.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×