» اخبار ایران و جهان » خودکشی دسته جمعی ۱۱ بومی زنگ هشدار را برای کانادا به صدا درآورد
اخبار ایران و جهان

خودکشی دسته جمعی ۱۱ بومی زنگ هشدار را برای کانادا به صدا درآورد

فروردین 23, 1395 0011

بومیان کانادا به خودکشی به عنوان محتمل ترین راه ممکن برای پایان دادن به مشکلات ناشی از فقر مفرط و سوء مدیریت دولت اوتاوا نگاه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، یکی از جوامع بومی در شمال کانادا به دنبال خودکشی دسته جمعی ۱۱ نفر از ساکنینش در عرض یک روز، مجبور به اعلام حالت فوق العاده شد.

بومیان منطقه «اوتاوا پیسکات» در «انتارویو» -یکی از قویترین و بزرگترین استان های کانادا به لحاظ فعالیت اقتصادی- از اول ماه میلادی مارس امسال (۲۰۱۶) شاهد اقدام به خودکشی ۲۸ نفر از اعضای خود بوده اند حال آنکه در هشت ماه گذشته دستکم ۱۰۰ نفر در این منطقه بومی نشین دست عمل مشابه زده اند.

آمار ارائه شده از میزان خودکشی بومیان استان انتاریو در حالی ارائه می شود که جمعیت ۱.۴ میلیون نفری بومیان ساکن کانادا به لحاظ معیشتی در بدترین شرایط به سر می برند و طول عمر آنها نیز پایین تر از سایر نژادهای ساکن در این کشور است.

در این میان، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از خبر تکان دهنده خودکشی دسته جمعی بومیان اوتاوا پیسکات ابراز تاسف کرده و این مسئله را مایه تاثر و دل شکستگی خواند.

اعلام وضعیت فوق العاده در اوتاوا پیسکات در واکنش به تلاش دسته جمعی ۱۱ نفر از اعضای این جامعه بومی کانادا برای پایان دادن به زندگی خود در روز یکشنبه هفته جاری صورت گرفت.

در ادامه، علاوه بر اعزام یک واحد مقابله با بحران، وزارت بهداشت کانادا با صدور بیانیه ای از اعزام دو مشاور روانشناسی به محل برای ممانعت از اقدامات مشابه بعدی خبر داد.

از سوی دیگر، «چارلی آنگس» از اعضای پارلمان محلی انتاریو از این معضل به عنوان بحرانی فراگیر نام برد که ممکن است همه جوامع بومی کانادا را درگیر کند. وی همچنین از عدم پاسخگویی جدی مقامات دولت اوتاوا به این معضل اجتماعی ابراز تاسف کرد.

 یکی دیگر از جوامع بومی کانادا که در استان جنوبی «مانیتوبا» سکونت دارند، در ماه میلادی گذشته (مارس) از دولن فدرال تقاضای کمک کرد. در این مورد نیز شِش مورد خودکشی موفق در عرض دو ماه و ۱۴۰ مورد تلاش به خودکشی در عرض دو هفته گزارش شده بود.

http://media.mehrnews.com/d/2016/04/11/4/2045976.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×