» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مباركه: كشاورزان در فصل بهار از كشت محصولات كشاورزي بويژه برنج و پياز خودداري نمايند
اخبار شهرستان مبارکه

فرماندار مباركه: كشاورزان در فصل بهار از كشت محصولات كشاورزي بويژه برنج و پياز خودداري نمايند

فروردین 22, 1395 0010

علي اصغر ذاكري فرماندار در جلسه كميسيون امنيتي شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان با بيان اينكه متاسفانه در سال گذشته با كمبود بارش ها در استان مواجه بوديم افزود: با نگاهي اجمالي به شرايط بارش در كشور از ابتداي مهر تا نيمه فروردين ۹۵ مي توان فهميد كه استان اصفهان در شرايط بحراني به سر مي برد كه انشا ء اله با تعامل كشاورزان عزيز و مسئولين ذيربط و مديريت صحيح بحران خشكسالي را پشت سر خواهيم گذاشت.

وي با تاكيد بر اينكه كشاورزاني كه براي آبياري زمين هاي كشاورزي خود از آب زاينده رود استفاده مي كنند بايد از انجام كشت بهاره به ويژه كشت محصولات پر آب مانند پياز و برنج خودداري كنند، خاطر نشان ساخت : بايستي جهاد كشاورزي شهرستان نسبت به اطلاع رساني در اين خصوص در سطح شهرستان و توجيه كشاورزان عزيز اقدام نمايد.

فرماندار مباركه تاكيد نمود: بخشداران و دهياران و ناحيه مقاومت بسيج با همكاري اداره جهاد كشاورزي نسبت به اقناع كشاورزان در خصوص جلوگيري از كشت بهاره با توجه به كمبود شديد آب اقدام كنند.

وي با توجه به عدم استقبال كشاورزان از بيمه محصولات خود ، عنوان نمود: اداره جهاد كشاورزي در اسرع وقت نسبت به تهيه و ارسال گزارش به فرمانداري اقدام نمايد تا ضمن بررسي موضوع در استان تمهيدات لازم در خصوص حل اين مشكل اتخاذ گردد.

علي اصغر ذاكري با اشاره به وجود چاههاي غير مجاز در شهرستان تاكيد نمود: اداره حفاظت منابع آب در اسرع وقت نسبت به پر نمودن مابقي چاههاي غير مجاز شهرستان با دستور مقام قضايي اقدام كند.

نماينده عالي دولت در شهرستان با بيان اينكه ممكن است طي اين فاصله زماني برخي افراد به برداشت غير مجاز آب دست بزنند ، از اداره حفاظت منابع آب منطقه خواست: به طور مستمر ازحوزه رودخانه زاينده رود بازرسي نموده و به گشت زني هاي خود ادامه دهند تا انشاء اله بحران كمبود آب در شهرستان و استان برطرف گردد.

 
 
 
 
 
 
 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×