» اخبار ایران و جهان » نگران نباشید؛ «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نمی شود
اخبار ایران و جهان

نگران نباشید؛ «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نمی شود

فروردین 21, 1395 008

رئیس جمهوری آمریکا می گوید اظهارات عجیب نامزدهای حزب جمهوریخواه به ضرر آنها تمام می شود و قرار نیست که بعد از وی پای مدعیان حزب رقیب به کاخ سفید باز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که دیروز جمعه با حضور در شهر «لس آنجلس» در جمع یکصد نفر از حامیان مالی حزب دموکرات سخنرانی کرد، با انتقاد از عملکرد نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: جمهوریخواهانی مثل «دونالد ترامپ» و «تد کروز» با بازگو کردن عقاید افراطی خود در خصوص مسائلی چون مهاجرت و امنیت ملی در واقع به نفع حزب دموکرات کار می کنند.

وی با اشاره به صحبت هایی که نامزدهای جمهوریخواه در مخالفت با مسلمانان و همچنین اقلیت نژادی هیسپانیک اظهار می کنند، گفت: این دو با تبلیغات افراطی خود جمهوریخواهان سنتی را هم به دردسر انداخته اند.

با این حال، اوباما در حالی که بینش کلی حزب جمهوریخواه را محکوم می کرد به طعنه گفت: البته باید از امثال آقای ترامپ متشکر باشیم که دستکم آنقدر صداقت دارد که بگوید جمهوریخواهان این روزها به چه چیزهایی فکر می کنند.

اوباما در ادامه گفت: می دانم که این روزها نگرانی زیادی از بابت ترامپ وجود دارد حتی یکی از شماها مرا به گوشه ای کشید و گفت: راستش را بگو که رئیس جمهور بعد از تو ترامپ نخواهد بود.

اما من به شما قول می دهم که ترامپ جانشین من نخواهد بود. نیازی به نگرانی از بابت ریاست جمهوری ترامپ نیست چرا که به عقیده من این مسئله اتفاق نخواهد افتاد.

اوباما در نهایت با لحنی کنایه آمیز به مخاطبین خود گفت: ظرف ۱۰ ماه آینده من دیگر رئیس جمهور آمریکا نخواهم بود اما برخلاف نظر ترامپ همچنان شهروند این کشور به حساب خواهم آمد.

لازم به یادآوری است که ترامپ بارها این مسئله را مطرح کرده که اوباما که در ایالت «هاوایی» به دنیا آمده شهروند آمریکا نیست و در اصل زادگاه وی جایی خارج از ایالات متحده است.

http://media.mehrnews.com/d/2016/04/09/4/2043281.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×