» عمومی » ورزشی » گودرزی: زیبنده نیست کفاشیان رئیس فدراسیون بماند!
ورزشی

گودرزی: زیبنده نیست کفاشیان رئیس فدراسیون بماند!

فروردین 20, 1395 0010

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اتمام دو دوره چهار ساله ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال و اینکه زیبنده نیست وی رئیس باقی بماند، گفت: فضا باید برای دیگران که افکار نوتر دارند فراهم شود!

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی درباره کسب سهمیه های المپیک ورزش ایران با بیان مطلب فوق گفت: باید تا تیرماه حدود ۴۵ تا ۵۰ سهمیه المپیک بگیریم. امیدواریم تا تیرماه به عدد قابل قبولی در این بخش برسیم.

وی درباره اینکه گفته بود در سال المپیک دغدغه مالی نداریم، گفت: ما با افزایش ۴۰ درصدی بودجه مواجه بودیم که باید بخش عمده آن صرف المپیک شود. برای همین آقای رئیس جمهور دستور محکمی برای حمایت از تیم‌های المپیکی دادند و امیدواریم خزانه و سازمان برنامه ریزی به ما کمک کنند تا این ۴۰ درصد را این سمت سال بخصوص در سه ماهه اول بگیریم.

وزیر ورزش در خصوص تعاملش با مجلس، تاکید کرد: تعامل خوبی با مجلس داریم. امیدواریم کمکهای مجلس ادامه یابد. علاوه بر کمکهای مالی، ما از مجلس کمکهای معنوی می طلبیم و قوانینی که برای ورزش به مجلس می رود به سرعت و فوریت به تصویب برسد.

گودرزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال المپیکی شدن والیبال، گفت: من با رئیس فدراسیون والیبال صحبت کردم و وی تاکید کرد که امیدوار است تیم والیبال به المپیک برسد. هدفگذاری آنها برای ورود به المپیک نیست بلکه آنها به فکر کسب سکو در المپیک هستند. ما به المپیکی شدن والیبال امیدواریم.

وی درباره اینکه بین ورزش‌ها تبعیض قائل است، گفت: شما اینرا باور دارید؟ تحصیلات من ورزش بوده است. ما در دوره لیسانس تمام ورزش‌ها را داریم. مقالات متعددی هم تا دوره دکتری درباره ورزشهای مختلف داشته‌ام.

وزیر ورزش تاکید کرد: به بعضی از رشته ها هم شرایطی تحمیل شده است که در آن اشکالاتی داریم. اگر این مشکلات را حل کنیم، نباید ضدیت با آن ورزش تلقی کرد. اگر شما قصد اصلاح داشته باشید، کسانی که مخالف اصلاح هستند، برای فضاسازی شروع به تبلیغات و بیان حرفهایی می کنند که صحت ندارد. برای همین این موضوع را تکذیب می کنم.

گودرزی درباره اینکه گفته می شود مخالف فوتبال و تیم ملی است، گفت: من در این مدت بدون حضور اهالی رسانه و دوربین های تلویزیونی سه بار از کمپ و امکانات تیم ملی و زمینی که سرمربی تیم ملی به آن ایراد داشت، بازدید کردم. سرمربی تیم ملی درست می گوید. برای همین صحبت کردم تا دو زمین دیگر را برای تیم ملی در نظر بگیرند و زمین کمپ را بازسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته سه بار از کمپ بازدید کردم. تیم ملی مشکل سربازی داشت، بلافاصله حل کردم؛ مشکل پرواز و پاداش و بلیت بوده که ما حل کردیم. برای لباس در جام جهانی مشکل تیم ملی را من حل کردم. الان متوجه نیستم که چه کاری باید انجام بشود که این بحث نباشد؟

وزیر ورزش درباره عدم ثبت نام علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال ثبت نام مجدد وی با عقب افتادن انتخابات، تاکید کرد: دوره ریاست جمهوری هم دو دوره چهار ساله است. در اساسنامه ای که ادعا می شود به تصویب دولت رسیده، فقط دو دوره ریاست ذکر شده است. کفاشیان هم استحضار دارد که این دو دوره را به اتمام رسانده است. به نظرم یک مدیر در دو دوره چهار ساله می تواند برنامه هایش را اجرایی کند. شرایط باید برای دیگران که افکار نوتر دارند فراهم شود و یا این بچرخد تا جریان تازه ای وارد شود. دو دوره، سه دوره یا چهار دوره ریاست در یک فدراسیون زیبنده کشوری نیست که ریاست جمهوری در آن دو دوره است!

گودرزی خاطرنشان کرد: ما باید انتخابات را در تاریخ ۱۱ اردیبهشت با حضور همین چهار کاندیدا برگزار کنیم. امیدواریم راس آن تاریخ انتخابات برگزار شود. من خوشبین هستم. انتظار می‌رود که فضای المپیکی ما قربانی این اتفاق و انتخابات نشود و فضا، فضای آرامی باشد برای المپیک.

وی افزود: هیچ دغدغه خاطری برای این انتخابات ندارم و مثل سایر فدراسیون‌ها، انتخابات برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش درباره موضعگیری تند کارلوس کی روش علیه علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال گفت: آقای کی روش دانش خوبی دارد و امیدوارم این دانش در اختیار کلیه مربیان کشورمان قرار گرفته شود. از او خواهش می کنم در جهت افزایش دانش مربیان داخلی حرکت کند.

گودرزی تاکید کرد: امیدوارم دوباره کی روش حضور در جام جهانی را نصیب فوتبال و از حواشی که به فوتبال لطمه می زند، پرهیز کند. او طبق قراردادش عمل کند و ما هم تلاش می کنیم مشکلات تیم ملی را حتی المقدور حل کنیم. اگر فدراسیون توانست مشکل را حل کند که چه بهتر وگرنه آنرا به ما منعکس کنند تا برای رفع آن مشکل اقدام کنیم.

وی افزود: کی روش باید بماند و به قراردادش عمل کند. البته او باید به ارکان فدراسیون احترام بگذارد. احترام متقابل باعث می شود فضا، آرامتر شود. اگر بپذیرند که ما وساطت می کنیم تا این مناقشان برطرف شود.

وزیر ورزش که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، درباره ایراداتی که به فدراسیون فوتبال گرفته بود، گفت: از ابتدا که این مسئولیت را قبول کردم، نقطه نظرات کارشناسی و فرهنگی داشتم که به فدراسیون منتقل می کردم. بخش عمده ای از مشکلات هم مرتفع می شد. قصد ما دخالت نبود. فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیر دولتی است ولی این نهاد در کشور جمهوری اسلامی است وباید تابع قوانین داخلی هم باشد. بدیهی است وزیری که مقابل دولت و مجلس پاسخگو است باید این مسئولیت را به خوبی انجام بدهد. مسئولیت بدون اختیار باعث فساد می شود.

گودرزی تاکید کرد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هر موقع مشکلی در ورزش پیش می آید، بلافاصله وزیر را دعوت می کنند و وزیر باید بتواند نسبت به مسئولیت خود، پاسخگو باشد. البته دوستان هم در فدراسیونها توجه دارند و کمک می کنند. در فدراسیون فوتبال هم همکاری کردند تا مشکل برطرف شود.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/06/4/1989995.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×