» اخبار ایران و جهان » رئیس جمهور آرژانتین به اتهام فساد مالی به دادگاه احضار شد
اخبار ایران و جهان

رئیس جمهور آرژانتین به اتهام فساد مالی به دادگاه احضار شد

فروردین 20, 1395 009

پیدا شدن رد پایِ رئیس جمهور محافظه کار آرژانتین در «اسناد پاناما» موجب تشکیل پرونده علیه وی و احضار او از سوی دادگاه مدنی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور تازه کار آرژانتین که با وعده رونق اقتصادی و پایان دادن درگیری با صندوق های کرکسِ آمریکایی روی کار آمد، قرار است امروز جمعه در یک دادگاه مدنی حاضر شود تا به اتهام فساد مالی خود که از موارد افشا شده در «اسناد پاناما» بود، پاسخ دهد.

البته، ماکریِ محافظه کار که طبق اسناد فاش شده مدیریت یک شرکت خارجی در جزایر باهاما را در اختیار دارد و به همراه پدر و برادرش متهم به پنهان کردن دارایی و فرار از پرداخت مالیات است، خود را از هر گونه اتهامی مبرا دانسته و می گوید که هیچ چیز برای پنهان کردن ندارد و هرچه که انجام داده در چارچوب قانون بوده است.

تحقیق پیرامون اتهامات ماکری از روز پنجشنبه و همزمان با برملا شدن نام وی در اسناد پاناما آغاز شد حال آنکه وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی به مردم آرژانتین قول مساعد داد که اسناد بی گناهی خود را رو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نام ماکری که بعد از ۱۰ سال به حکومت احزاب چپ در آرژانتین خاتمه داد با تاخیر زیادی نسبت به سایر افراد نام برده شده در اسناد پاناما رسانه ای شد چرا که وی بر خلاف روسای جمهور سوسیالیستی که در یک دهه گذشته سکان اداره آرژانتین را در دست داشتند، طرفدار نظام سرمایه داری و برقراری روابط دوستانه با کشورهای غربی است.

اینگونه به نظر می آید که رسانه های بیگانه در رفتاری کاملا عامدانه به جای آنکه به بررسی پرونده آنهایی بپردازند که نقش اثبات شده ای در ماجرای اسناد پاناما دارند، ذره بین خود را بر روی افرادی مثل «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین متمرکز کرده اند که اصلا ارتباط مستقیمی با این اسناد افشاگر ندارند و تنها به جرم اینکه رد پای دوستان یا اقوامشان در لابه لای اوراق پاناما دیده می شود، آماج انتقاد قرار گرفته اند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/04/08/4/2042460.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×