» اخبار ایران و جهان » نهمین اجلاس مشترک همکاری‌های کنسولی ایران و ژاپن برگزار شد
اخبار ایران و جهان

نهمین اجلاس مشترک همکاری‌های کنسولی ایران و ژاپن برگزار شد

فروردین 17, 1395 1013

اجلاس مشترک کنسولی ایران و ژاپن با دستور کار توسعه همکاری‌های کنسولی و گسترش هرچه بیشتر مناسبات مردم با مردم و افزایش تسهیلات برای اتباع یکدیگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین اجلاس مشترک کنسولی میان وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و ژاپن در توکیو برگزار شد.

طرفین در این نشست بر توسعه همکاری‌های کنسولی و گسترش هرچه بیشتر مناسبات مردم با مردم و افزایش تسهیلات برای اتباع یکدیگر به ویژه برای بازرگانان، سرمایه‌گذاران، گردشگران، دانشجویان و دانشگاهیان تاکید و توافق کردند.

علی چگینی، مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه کشورمان که مسئولیت هیات ایرانی را برعهده دارد در گفتگو با «ماسایی نوکه»، همتای ژاپنی خود، توضیحات مفصلی پیرامون سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تسهیلات در خصوص بازرگانان، سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی، به ویژه اتباع ژاپنی در دوره پسابرجام جهت گسترش مناسبات مختلف، ارائه داد.

طرف ژاپنی نیز ضمن تاکید بر عزم دولت متبوع خود برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری، بر اهمیت برگزاری به موقع اجلاس‌های کنسولی فیمابین تاکید کرد.

در این نشست که رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو نیز حضور داشت، موضوعاتی نظیر معاهده انتقال محکومین، وضعیت اتباع دو کشور، همکاری‌های پلیس های دو طرف، توسعه روابط دانشگاهی و تبادل بورس، افزایش تسهیلات روادیدی، همکاری‌های بهداشتی، توسعه گردشگری، تسهیلات اقامتی اتباع دو طرف و … در فضایی تفاهم آمیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

http://media.mehrnews.com/d/2016/01/27/4/1980623.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×