» اخبار ایران و جهان » ضرورتی ندارد که ایران در مبادلات تجاری از دلار استفاده کند
اخبار ایران و جهان

ضرورتی ندارد که ایران در مبادلات تجاری از دلار استفاده کند

فروردین 14, 1395 006

رئیس جمهوری آمریکا می گوید ایران معاملات خود را بر پایه مکانیسم مالی اروپا انجام می دهد و بنابراین نیازی نیست که آمریکا رویکردی مبنی بر استفاده ایران از مبادلات دلاری اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری که پس از پایان نشست امنیت هسته ای واشنگتن صورت گرفت، مدعی شد که آمریکا و متحدانش در حال برداشتن گام هایی با هدف کمک به ایران برای بهره مندی هر چه بیشتر از توافق هسته ای هستند که این می تواند شامل اقداماتی در جهت تسهیل تجارت و تراکنش های بانکی نیز باشد.

وی در این باره مدعی شد: ما آمادگی همکاری با ایران برای پاسخگویی به برخی از دغدغه های مطرح شده از سوی آنها را داریم.

علیرغم حصول توافق هسته ای و رفع بخشی از تحریم های بین المللی علیه ایران، بانک های اروپایی و آسیایی همچنان از عدم امکان مبادلات دلاری که مانعی بر سر راه تجارت با ایران است، شکایت دارند.

با همه این توصیفات، مسئولان آمریکایی می گویند به دلیل قوانین بازدارنده ای که مانع از تجارت مستقیم میان ایران و آمریکا می شود، ایران همچنان توانایی ورود به سیستم مالی آمریکا را نخواهد داشت.

اوباما نیز در سخنان خود مدعی شد: ضروری نیست که ما رویکردی مبنی بر استفاده ایرانی‌ها از مبادلات دلاری اتخاذ کنیم. آنها می‌توانند از طریق موسسات مالی اروپایی هم کارشان را پیش ببرند.

وی همچنین مدعی شد که غیبت ایران از بازارهای بین المللی، توفیق این کشور به جذب سرمایه های خارجی را با کمی وقفه مواجه می سازد و چند ماهی زمان می برد تا شرکت ها  این اطمینان را به دست بیاورند که در تجارت با ایران خطر بزرگی آنها را تهدید نمی کند.

ادعاهای اوباما در حالی مطرح شد که هفته گذشته، «جیکوب لو» وزیر خزانه داری آمریکا از بررسی امکان اجازه به ایران برای استفاده از دلار در مبادلات خارجی سخن گفته بود.

http://media.mehrnews.com/d/2016/04/02/4/2037347.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×