» اخبار ایران و جهان » «ساندرز» در ایالت های «واشنگتن» و «آلاسکا» شگفتی ساز شد
اخبار ایران و جهان

«ساندرز» در ایالت های «واشنگتن» و «آلاسکا» شگفتی ساز شد

فروردین 8, 1395 0010

رقیب سوسیال دموکرات «هیلاری کلینتون» عرصه انتخابات را در دو ایالت غربی آمریکا بر وی تنگ کرده و با اختلافی ۵۰ درصدی به پیروزی قاطع دست یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همانگونه که پیش بینی می شد، رقابت های درون حزبی دموکرات ها در دو ایالت «واشنگتن» و «آلاسکا» با برتری قاطع «برنی ساندرز» رقیب سوسیال دموکرات «هیلاری کلینتون» خاتمه یافت.

ساندرز در ایالت واشنگتن با ۱۰۱ هیات انتخاباتی موفق شد هیلاری را به نسبت ۷۶ به ۲۴ درصد شکست دهد. حال آنکه وی در ایالت آلاسکا با ۱۶ هیات انتخاباتی هیلاری را با نسبت ۷۹ به ۲۱ درصد پشت سر گذاشت.

در عین حال، ساندرز با خوشبینی منتظر اعلام نتایج انتخابات «هاوایی» به عنوان سومین ایالتی است که روز گذشته شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی بود.

البته پیروزی چشمگیر ساندرز در ایالت های واشنگتن و آلاسکا تاثیر چندانی در معکوس کردن پیش بینی های موجود در خصوص نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ندارد چرا که وی برای آنکه موفق به کسب این عنوان در کنوانسیون حزبی شود که در ماه میلادی جولای در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» برگزار می شود، نیازمند کسب دو سوم از آراء ایالت هایی است که هنوز شاهد برگزاری رقابت های درون حزبی دموکرات ها نبوده اند.

در حال حاضر، هیلاری بدون احتساب هیات های انتخاباتی ویژه -که  آزادی عمل بیشتری برای رای دهی به نامزد منتخب خود را دارند- از حمایت ۱۲۳۴ هیات انتخاباتی برخوردار است حال آنکه ساندرز تنها حمایت ۹۵۹ هیات انتخاباتی را دارد.

پیروزی ساندرز در ایالت های غربی آمریکا می تواند علاوه بر گرم کردن رقابت های درون حزبی دموکرات ها، جایگاه وی را در این حزب که تا چندی پیش به بهای حفظ وحدت و انسجام درونی خواستار کناره گیری او از عرصه انتخابات ریاست جمهوری بودند، تثبیت کند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/03/09/4/2023086.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×