» عمومی » ورزشی » هیچ قرصی نمی خورم که مبادا دوپینگی شوم/در ریو رکوردشکنی می کنم
ورزشی

هیچ قرصی نمی خورم که مبادا دوپینگی شوم/در ریو رکوردشکنی می کنم

فروردین 6, 1395 0012

وزنه بردار پارالمپیکی ایران در مورد برنامه هایش برای ایام نوروز گفت: به غیر از اردو، بیشتر در خانه هستم چون اینقدر در محل تمرین به سر می بریم که بودن در منزل برای ما مثل مهمانی است.

سیامند رحمان که اخیراً و با حضور در مسابقات بین المللی فزاع امارات موفق به رکورد شکنی و کسب مدال طلا شد، در گفتگو با خبرنگار مهر، از آخرین وضعیت خود برای حضور در بازی های پارالمپیک برزیل توضیح داد و اینکه چه اهدافی را در این زمینه دنبال می کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از مدال طلای اخیر خود و جابجایی رکوردی که در سطح جهان داشت، گفت: خوشحالم و خدا را شکر می کنم که با دعای خیر مردم باز هم توانستم دل آنها را شاد کنم.

این وزنه بردار با یادآوری اینکه کمتر از ۶ ماه به بازی های پارالمپیک برزیل باقی مانده، در مورد عمده هدف خود برای حضور در این دوره بازی ها گفت: همه تمرکزم معطوف به این است که بتوانم بالای ۳۰۰ کیلوگرم رکورد بزنم و برای رسیدن به همین هدف تمرین می کنم. خیلی پیش از این تمریناتم را شروع کردم و امیدوار هستم با پیگیری منظم آن بتوانم به رکورد مورد نظرم دست یافته و از این بابت روسفید از میادین ریودوژانیرو خارج شوم.

ملی پوش تیم وزنه برداری معلولان در ادامه این موضوع خاطرنشان کرد: تاکید میکنم هدفم برای پارالمپیک برزیل، رکورد شکنی بالای ۳۰۰ کیلوگرم است. امید دارم بتوانم این رکورد تاریخی را بزنم و انتظار هم دارم که این رکورد در کتاب گینس ثبت شود.

رحمان که در بازی های پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال طلا شد، در مورد موفقیتهایش و تاثیری که بر جنبش المپیک داشته، یادآور شد: از این بابت خیلی از افراد من را به عنوان الگوی خود قرار داده اند و به عرصه ورزش پارالمپیکی یا حتی غیر پارالمپیکی ورود کرده ام. در کل دوست دارم و امیدوارم همیشه الگوی خوبی به خصوص برای پارالمپیکی ها باشم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه بهترین رقابت، رقابت پاک است، گفت: در عین حال که به رکوردشکنی و تکرار مدال طلا در پارالمپیک تمرکز دارم، به موضوع دوپینگ و دوری از آن هم اهمیت می دهم. از نظر من بهترین رقابت، رقابت پاک است. کسی که مرتکب دوپینگ می شود، به خودش و کشورش خیانت می کند. زیبایی ورزش به همین است که در فضایی سالم و پاک رقابت برگزار شود حتی اگر منجر به کسب مدال نشود. در واقع ارزش رقابت به پاک بودن آن است. تنها چیزی که از آن متنفر هستم دوپینگ است. به قدری نسبت به این موضوع حساسیت دارم که حتی سعی می کنم قرص سردرد یا سرماخوردگی هم نخورم.

وزنه بردار پارالمپیکی ایران با ابراز امیدواری از اینکه بازی های پارالمپیک به خوبی برگزار شود، تاکید کرد: باید از فلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و جان آموس رئیس آی پی سی وزنه برداری به خاطر زحمات و لطف و محبت همیشگیشان تشکر بنمایم.

سیامند رحمان در بخش پایانی این گفتگو در مورد نوروز ۹۵ و برنامه ای که برای سپری کردن این ایام دارد، اظهارداشت: بیشتر در اردو به سر می برم اما سعی می کنم به اقوام و دوستان هم سر بزنم. اما در کل برای من که خیلی در اردو هستم، بیشتر بودن در منزل مثل مهمانی است. به خصوص اینکه عیدی می دهیم ولی عیدی هم نمی گیریم. در کل امیدوارم ۹۵ سال پر از خیر و برکت و بی خطری برای همه مردم باشد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/03/02/4/2016582.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×