» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » عملکرد یکساله دانشگاه آزاد مجلسی؛ از تصویب 20رشته جدید در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد تا کسب عنوان چهارمی طرح ساها در استان
دانشگاه های مبارکه - مطالب ویژه

عملکرد یکساله دانشگاه آزاد مجلسی؛ از تصویب 20رشته جدید در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد تا کسب عنوان چهارمی طرح ساها در استان

اسفند 26, 1394 0025

فرید نعیمی از انطباق سیاست های واحد شهر مجلسی با سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست عالیه دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی محور های فعالیتی :اقتصاد دانش بنیان ، در آمد زایی غیر شهریه ای ، توسعه کمی رشته ها،کاهش هزینه های جاری ، برند ساری طرح ساها وتوجه خاص به موضوعات فرهنگی اجتماعی سعی در هماهنگی و تطبیق با رئوس برنامه های راهبردی دکتر میرزاده نموده ایم.

ایشان در تشریح محور های مهم فعالیت در سال 1394 اقتصاد دانش بنیان و در آمد زایی غیر شهریه ای را از عمده دغدغه های خود دانست و گفت : به همت و همکاری کارکنان مرکز تحقیقات مهندسی پیشرفته با عقد قرارداد با صنایع و برگزاری تور های صنعتی و ساخت قطعات موفق به ایجاد در آمد غیر شهریه ای به حجم ریالی شش میلیارد ریال شدیم.
نعیمی در ادامه به طرح های اقتصاد دانش بنیان برون دانشگاهی اشاره کرد و افزود: ازبین طرح های ارائه شده با بررسی جوانب و مهندسی تولید و درنظر گرفتن صرفه و صلاح اقتصادی همچنین چشم انداز بازار عرضه و تقاضا سه طرح ساخت وسایل نقلیه پاک ،ساخت جاروبرقی ایستاده و جوشکاری انفجاری به شورای اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان ارسال گردیده است.
وی همچنین با تبین جایگاه ممتاز دانشگاه های نسل سوم و پژوهش محور ضمن اشاره به چاپ و تالیف بیش از 10جلد کتاب توسط اعضای هیات علمی تعداد کل مقالات ژورنالی و کنفرانسهای بین المللی وملی واحد شهر مجلسی در سال 94 را 77 عدد عنوان کرد که از این میان تعداد28 عدد مربوط به مقالات ISI ، WOS و LISTED ومابقی مربوط به مقالات علمی پژوهشی وزارتین و علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و کنفرانسها می باشد.
این مسئول با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و بعد مسافت از مرکز استان و تمرکز واحد شهر مجلسی در سه گروه تحصیلی مکانیک ،برق ومواد در 10 سال گذشته توسعه کمی رشته ها را از سویی و اخذ مجوز پذیرش دانشجوی دختر با توجه به تک جنسیتی بودن را از سوی دیگر دیگر از محور های مهم جذب دانشجو قلمداد کرد و افزود: در یکسال گذشته تعداد رشته مقطع های واحد شهر مجلسی به میزان 20رشته افزایش یافته و از39 به 59 رسیده که 75 درصد این افزایش با توجه به نیاز کنونی جامعه دانشگاهی در مقاطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد بوده است.
سرپرست واحد شهر مجلسی چهارمین استراتژی منطبق با سازمان مرکزی را کاهش هزینه های جاری وسبک سازی بدنه کارمندی دانست و گفت: در یکسال اخیر بیش از 20 درصد از پرسنل مازاد به واحد های همجوار منتقل شده اند که این امر باتوجه به اختیاری بودن واحد مقصد و با توجه به نیاز های اعلامی سایر واحد ها موجبات خرسندی انتقال یافتگان را در خصوص بعد مسافت وحسن همجواری با واحد جدید در بر داشته است. وی با بیان محور دیگر کاهش هزینه ها صرفه جویی در موارد غیر ضرور و تجمیع ساختمان های اداری و انتقال دو ساختمان کتابخانه مرکزی وانبار مرکزی به محوطه اداری دانشگاه را منجر به کاهش 15 درصدی هزینه ها در بخش پرسنلی واداری دانست.
این مسئول تلاش در راستای تحقق طرح جامع ساها را از دیگر محور های فعالیت سال گذشته واحد شهر مجلسی دانست و افزود: با توجه به امکانات کم نظیر آزمایشگاهی وکارگاهی واحد شهر مجلسی وتمایز چشمگیر تجهیزات منحصر به فرد این مجموعه در مقایسه با سایر واحد های همجوار به کمک کارکنان مجتمع های کارگاهی وآزمایشگاهی موفق به کسب مقام چهارم طرح ساها در استان اصفهان و رتبه دهم کشوری شدیم. ایشان با اشاره به درایت و تدبیر دکتر میرزاده در راه اندازی طرح ساها ابراز امیدواری کرد اثرات این طرح کشوری به زودی عاید خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شود.

نعیمی فعالیت فرهنگی و ورزشی در دانشگاه را از عناصر اصلی پویایی برشمرد وگ فت: در مقوله فرهنگ با پایه گذاری اصول زیر بنایی در شورای فرهنگی سعی در انجام فعالیت های اثر گذار و ماندگار داشته ایم ضمن اینکه برگزاری بیش از 60 جلسه فرهنگی در ابعاد مختلف قرآنی ، موالید و وفیات اهل بیت و اردوهای دانشجویی در دستور کار بوده به لطف خدا محقق شده است.
وی با اشاره امر ورزش به عنوان یکی از سه اصل مهم و موکد مقام معظم رهبری به جوانان گفت: در این خصوص با دو مقوله ورزش همگانی در سطوح دانشجویی و کارکنان و ورزش قهرمانی سعی در ترویج این معروف نمودیم. وی میزبانی مسابقات ورزشی در 4رشته ورزشی و عناوین متعدد قهرمانی دانشجویی و کارکنان واساتید را از مصادیق بارز فعالیت های ورزشی یکساله برشمرد.
این مسئول در پایان با اشاره به نقش سازنده ارتباط موثر با مسئولین شهری ترتیب ملاقات های متعدد با نماینده مجلس شورای اسلامی ؛ امام جمعه ، فرماندار، رئیس آموزش وپرورش وسایر مسئولین در جهت پیشبرد اهداف و رفع موانع ومشکلات دانشگاه را از اهم فعالیت های برون دانشگاهی خود در راستای ارتقاء سطح ارتباط برون دانشگاهی خود برشمرد.

 

IMG_6867 DSCF0488 IMG_0762 IMG_2667

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×