» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شناسایی بیش از ۴۵۰ تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شناسایی بیش از ۴۵۰ تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی مبارکه

اسفند 24, 1394 0011

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه گفت: بدنبال بازرسی از فرآورده‌های خام دامی در شهرستان مبارکه، بیش از ۴۵۰ تخلف بهداشتی در این زمینه شناسایی شد.

مرتضی نساجی اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت‌های کارشناسان واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها ارتقاء سطح بهداشت عمومی، نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

وی بیان داشت: بازرسان بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در بخش دولتی بیش از یک هزار و ۹۹۰ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه، کارخانجات صنعتی، کارخانجات تولید نهاده‌های دامی، انجام داده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته حدود یک هزار و ۳۴۸ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی کشف و معدوم سازی شد و ۵۹ مورد از ۴۶۵ مورد تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مسئولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام شهرستان مبارکه از ابتدای سال جاری تاکنون بر ۷۶ هزار و ۱۸۵ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه نظارت بهداشتی داشته اند، ادامه داد: یک هزار و ۲۶۶ کیلوگرم از گوشت این دام‌ها که غیر قابل مصرف تشخیص داده شد از چرخه مصرف حذف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه در خصوص نظارت بر کشتار طیور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان، بر بیش از چهار میلیون قطعه طیور توسط مسئولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی نظارت بهداشتی صورت گرفته که از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۱۷ قطعه به دلایل غیربهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان فرآورده‌های خام دامی در خصوص چگونگی بازرسی و موارد تخلف کاملا توجیه شده‌اند و با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و سال جدید این نظارت شدیدتر شده است، اضافه کرد: علاوه بر افزایش تعداد اکیپ‌های بازرسی، ساعات بازرسی نیز افزایش پیدا کرده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×