» اخبار ایران و جهان » 6279 پرونده طلاق توافقی در 11 ماهه امسال در اصفهان به ثبت رسید
اخبار ایران و جهان

6279 پرونده طلاق توافقی در 11 ماهه امسال در اصفهان به ثبت رسید

اسفند 23, 1394 0013

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در 11 ماهه امسال، 6 هزار و 279 پرونده طلاق توافقی و 4 هزار و 710 پرونده طلاق به درخواست زوجه در دادگستری استان اصفهان به ثبت رسیده است.
احمد خسروی وفا روز شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری، تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری استان اصفهان 580 هزار و 52 پرونده بود که از این تعداد، 577 هزار و 667 مورد مختومه شد.
وی افزود: از مجموع پرونده‌های مذکور، آمار وارده به دادسراها 233 هزار و 379 مورد، وارده به دادگاه‌های بدوی اعم از حقوقی، خانواده و کیفری دو، 284 هزار و 654 مورد، وارده به دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری یک، 50 هزار و 78 و وارده به دادگاه‌های انقلاب 11 هزار و 941 پرونده بوده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری استان و پرونده‌های مختومه در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ترتیب 9 و 6 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در این مدت، تعداد پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان اصفهان 205 هزار و 35 مورد و پرونده‌های مختومه 204 هزار و 655 مورد بوده است.
خسروی‌وفا با بیان اینکه در استان اصفهان 308 شورای حل اختلاف با 1600 نفر شاغل در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف استان اصفهان، 26 درصد پرونده‌ها منتهی به سازش می‌شود.
وی با بیان اینکه پرونده‌‌های وارده به دادگستری‌ها در یک تقسیم‌بندی ابتدایی به دو بخش حقوقی و جزایی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در برآورد صورت گرفته 10 جرم نخست استان اصفهان به ترتیب سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد اعم از تصادفات و صدمات مشمول قانونی کار، تهدید، صدور چک بلامحل، تخریب، خیانت در امانت، افترا و مزاحمت تلفنی است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: 10 عنوان حقوقی پرونده‌های وارده به دادگستری‌های استان اصفهان نیز به ترتیب مطالبه وجه چک، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، مطالبه طلب، مطالبه مهریه، طلاق توافقی، اعصار از پرداخت محکوم به، اعصار از پرداخت هزینه دادرسی، الزام به تمکین، طلاق به درخواست زوجه و مطالبه نفقه بوده است.
خسروی‌وفا تصریح کرد: در یازده ماهه امسال، 126 پرونده تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در استان اصفهان تشکیل و 89 پرونده مختومه شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمتر از یک چهارم رسیده است.
وی افزود: در این مدت، 181 پرونده تغییر کاربری در استان اصفهان تشکیل شده که 162 پرونده منتهی به صدور در رأی شده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان برای نخستین بار مجتمع خانواده راه‌اندازی شده و در حال حاضر 10 شعبه دادگاه خانواده در خیابان میر تشکیل شده است.
خسروی‌وفا تصریح کرد: از اوایل امسال، مرکز آموزش کارآموزان قضایی در اصفهان راه اندازی شد و اکنون چهارمین دوره کارآموزان قضایی که از سوی دستگاه قضایی جذب شده‌اند را برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری، 40 قاضی به دستگاه قضایی استان اصفهان اضافه شدند، گفت: تعداد پُست‌های مصوب قضایی در استان اصفهان، 871 پُست است اما تنها 542 قاضی در این پُست‌ها مشغول به کار هستند؛ همچنین 3 هزار و 777 پُست اداری داریم که فقط 1603 پست معادل 38 درصد دارای کارمند است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال، 6 هزار و 279 پرونده طلاق توافقی و 4 هزار و 710 پرونده طلاق به درخواست زوجه در دادگستری استان اصفهان به ثبت رسیده است.
وی درخصوص پرونده بیمارستان خمینی‌شهر نیز اظهار کرد: دادگاه تجدیدنظر این پرونده در روز 18 اسفندماه با حضور هر سه متهم برگزار شد و دادگاه، ختم رسیدگی را اعلام کرد که در یک زمان یک هفته‌ای، حکم قطعی خود را اعلام خواهد کرد.
خسروی وفا در پایان گفت: متاسفانه دادگستری استان اصفهان از لحاظ بودجه به شدت در مضیقه به سر می‌برد و بسیاری از ساختمان‌های ما متناسب با شأن قضایی نیستند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×