» اخبار ایران و جهان » ستاد توسعه دریایی کشور تشکیل می‌شود
اخبار ایران و جهان

ستاد توسعه دریایی کشور تشکیل می‌شود

اسفند 18, 1394 009

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به پایان بررسی سند جامع دریایی گفت: ستاد توسعه دریایی کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه نشست فوق‌العاده این ستاد در پایان سال، اظهار داشت: ستاد نقشه جامع علمی کشور کار بزرگ و مهمی را انجام داد که آن تدوین و تصویب سند جامع دریایی کشور بود.

وی افزود: امروز در جلسه فوق‌العاده‌ای بررسی این سند به پایان رسید.

کبگانیان خاطرنشان کرد: حداقل 18 دستگاه بزرگ و موثر در حوزه دریا نقش دارند که مجموعه‌هایی از حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و حتی زیست محیطی را شامل می‌شوند که به دلیل اهمیت این سند حضور آنها در تهیه این سند جامع و کامل ضرورت داشت.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور  ضمن ارائه گزارشی از جلسه قبل این ستاد یادآور شد: 17 راهبرد ملی از این سند در جلسه قبل تصویب شده بود که در ذیل این 17 راهبرد 120 اقدام ملی انجام می‌شود. البته تعدادی از این اقدامات ملی در جلسه قبل به پایان رسیده بود و امروز کامل شد.

وی درباره ساز و کار و اجرایی شدن سند جامع دریایی کشور اضافه کرد در این جلسه این ساز و کار پیشنهاد و به تصویب رسید تا با هماهنگی ریاست محترم جمهور نهایی شود و آن این بود ستادی با حضور وزارتخانه‌ها معاونان رئیس جمهور، روسای کمیسیون‌های مرتبط مجلس، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح با ریاست رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و نام این ستاد «ستاد توسعه دریایی کشور» خواهد بود.

کبگانیان در این زمینه گفت: نایب رئیس ستاد مذکور معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور است و دبیر و محل دبیرخانه این ستاد با هماهنگی نایب رئیس و رئیس ستاد مشخص و اعلام می‌شود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به روسایی که در این ستاد حضور خواهند داشت، گفت: وزرای راه، صنعت، معدن و تجارت، علوم، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزیر جهاد و کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست، کمیسیون‌های مجلس عندالزوم با حق رای و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در این ستاد حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی که طی یک هفته آینده از طرف اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به دست دبیرخانه ستاد برسد در کارگروهی نهایی می‌شود.

کبگانیان در پایان گفت: در اولین جلسه ستاد در سال آینده نیز سند پیوست فناوری بررسی می‌شود.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/05/28/139305281033319873441254.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×