» عمومی » ورزشی » این والیبال در سبد خانواده جایی ندارد
ورزشی

این والیبال در سبد خانواده جایی ندارد

اسفند 18, 1394 009

درگیری های متوالی، فحاشی ها و اتفاقات تلخی که در دیدارهای لیگ برتر والیبال رخ داده بار دیگر ثابت کرده که این ورزش در مسیر نادرستی گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اتفاقاتی که در دیدار دوم تیم های والیبال پیکان و بانک سرمایه در فینال لیگ برتر رخ داد تاسف جامعه ورزش را به دنبال داشت. ملی پوشان با یکدیگر گلاویز شدند و سرمربیان نیز از خجالت هم در آمدند. این خلاصه آنچه بود که در پایان دیدار دوم پرستاره ترین تیم های لیگ برتر رخ داد. دیداری که با برتری ۳ بر صفر بانک سرمایه خاتمه یافت.

این اتفاقات در حالی رخ داد که خبری از تماشاگران نبود. یک روز قبل فضای سالن خانه والیبال از توهین ها و درگیری های بوجود آمده بین طرفداران دو تیم به بدترین شکل ممکن در آمده بود تا جایی فدراسیون والیبال برای تلطیف بخشیدن به اوضاع حضور آنها را در دومین بازی فینال ممنوع کرد غافل از اینکه اتفاقات جرقه های اصلی داخل زمین و زیر تور رخ می دهد، نه روی سکوها. نه خبری از احترام است و نه جوانمردی.

لیگ برتر والیبال در این فصل شرایط خوبی را در سالن ها نداشت. از روز نخست که در ارومیه شاهد برخی مسایل روی سکوها بودیم تا کنون که دیدار نهایی در حال برگزاری است اخلاق در حال رنگ باختن و است برخورد جدی را در این زمینه از سوی فدراسیونی ها ندیده ایم.

نکته جالب اینکه همواره پای ثابت یکی از اتفاقات رخ داده ملی پوشان این رشته بوده اند که به نظر از مصونیتی خاص نزد مسئولان فدراسیون برخوردار هستند و همین عامل باعث شده تا آنها خودسرانه دست به هر کاری در زمین بزنند. آنها قراردادهای میلیاردی منعقد می کنند و از فشارهایی که بخاطر دستمزدها به فوتبالیست ها وارد می شود دور هستند اما به همان سرعت که دستمزدهایشان بالا رفته اخلاق را هم فراموش کرده اند.

والیبال از سال های دور در سبد خانواده ها حضور داشت و در کنار بسکتبال بعنوان ورزشی دانشجویی و خانوادگی از آن یاد می شد اما آنچه که اکنون در لیگ ایران جریان دارد جایی در سبد خانواده ندارد.

لیگ برتر والیبال با سرعت تمام در مسایل حاشیه ای بدنبال پیشی گرفتن از فوتسال است و این زنگ خطری بزرگ برای والیبال است. به طور حتم چشم پوشی ها و برخورد نه چندان محکم فدراسیون با ملی پوشان و البته در کنار آنها قراردادهای میلیاردی که بازیکنان دریافت می کنند آینده این رشته را به مخاطره می اندازد و باید تا دیر نشده فکری برای مقابله با این بی اخلاقی ها کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/03/08/4/2021860.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×