» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه خبر داد: اجرای 47 پروژه در مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه خبر داد: اجرای 47 پروژه در مبارکه

اسفند 18, 1394 0010

شهردار مبارکه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 22 پروزه شروع و به بهره برداری رسیده و 25 پروژه نیز در حال اجراست.

محمد شرفا با بیان اینکه پروژه هایی که افتتاح شده نزدیک 60 میلیارد تومان اعتبار داشته است، تا بحال هر آنچه که در شهر اتفاق افتاده با همراهی و کمک اعضای شورای شهر بوده است.
وی افزود: اجرای این پروژه از لحاظ ریالی سنگین بود اما با حمایت های اعضای شورای شهر موفق به تکمیل و بهره برداری از این پروژه شدیم.
شهردار مبارکه، با قدردانی از همه اهالی محل که در مدت اجرای پروژه با مشکلاتی مواجه شدند، اظهار داشت: کارهای زیربنایی خوبی در شهر مبارکه انجام شده است.
شرفا، با بیان اینکه از مسئولان استان تقاضا داریم نگاه ویژه ای به مبارکه داشته باشند، افزود: شهر مبارکه با 2 هزار و 500 هکتار و جمعیتی حدود 60 هزار نفر انتظاراتی را دارد.
شهردار مبارکه، با اشاره به اینکه وجود صنایع اطراف شهر برای مردم انتظاراتی را بوجود آورده است گفت: کارهای بزرگی در شهر انجام شده و نیمه تمام باقیمانده است و ما امروز برای اتمام پروژه ها با مشکل مواجه هستیم.
شرفا با بیان اینکه در اجرای پروژها سعی شده پروژه‌ها در سطح شهر پراکندگی داشته باشد و عدالت اجتماعی در اجرای آنها رعایت شود، افزود: شهرداری با نیاز سنجی در هر منطقه حتی با پروژه های کوچک هم حضور خود را نشان داده است.
وی، با بیان اینکه هر محله‌ای به زیرساخت‌های خاص خود نیاز دارد اظهار داشت: شهرداری سعی کرده با تعریف پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها مشکلات محله‌های مختلف را مرتفع کند.
شهردار مبارکه با بیان اینکه تا بحال شهرداری مبارکه بر اساس ارزش افزوده مدیریت شده است، گفت: برای اینکه بتوانیم درآمد پایداری برای شهر داشته باشیم سعی کردیم در دفترچه اصلاحاتی را ایجاد کنیم.
شرفا، با بیان اینکه از چهار سال قبل دفترچه تغییر نکرده است، تصریح کرد: نظر استانداری این است که تغییر دفترچه با شیب تند انجام نشود و به مشکلات مردم هم در این زمینه توجه داشته باشیم.
وی، با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در شهر گفت: امسال نزدیک 2 میلیارد تومان در قلعه نهچیر هزینه کردیم و امیدوار بودیم که تا پایان سال بتوانیم بعنوان هتل از آن استفاده کنیم اما متاسفانه این کار با یک ماه تاخیر انجام خواهد شد.
به گفته وی، امیدواریم با نگاه مثبت همه مردم و مسئولان استان به شهر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.
شهردار مبارکه در ادامه با اشاره به پروژه مترو گفت: در سال 90 خط مترو مجلسی به بهارستان تصویب شد.
شرفا، با بیان اینکه 52 کیلومتر برای این خط پیش بینی شده که 16 کیلومتر آن در شهر مبارکه قرار دارد تصریح کرد: 12 کیلومتر این خط تا به حال آزادسازی شده است.
وی، با بیان اینکه قرار بود فولاد مبارکه 20 میلیارد تومان در 4 قسط در این زمینه پرداخت کند که تا به حال یک قسط پرداخت شده و باید از این طریق بتوانیم تملک ها را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: تا به حال 7میلیارد و 500 میلیون تومان تملک انجام شده است و 5 میلیارد پرداخت شده و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهکاریم.
شرفا، با بیان اینکه وضعیت مالی شهرداری هم مناسب نیست، گفت: امیدواریم با دستور معاون استاندار اصفهان از هفته آینده مشکل مردم حل شود.
شهردار مبارکه با اشاره به پروژه پارکینگ طبقاتی افزود: موضوع تملک پارکینگ طبقاتی از سال 90 شروع شد و سال 91 به اتمام رسید.
وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 92 شروع شد و در دوره سوم شورای اسلامی شهر حدود 15 میلیارد ریال برای آن هزینه شد.
شرفا با بیان اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر هم نزدیک به 120 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و با زیربنای 15 هزار متر مربع در 5 طبقه احداث شد.
وی گفت: تعداد 4 دستگاه آسانسور و چهار راه پله در چهار گوشه پارکینگ پیش بینی شده است و پشت بام این مجموعه هم از قابلیت استفاده به عنوان پارکینگ برخوردار است.
شهردار مبارکه با بیان اینکه در اجرای نمای پارکینگ از نمای جدید که در کشور اجرا می شود استفاده شده است، اذعان داشت: سیستم اعلام اطفاء حریق هوشمند و منبع آب جداگانه برای اطفاء حریق، خارج از مجموعه آب شهر برای این پارکینگ پیش بینی شده است.
شرفا، با بیان اینکه ظرفیت این پارکینگ حدود 400 خودرو است و از روزهای گذشته به دلیل ایام پایانی سال مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: سیستم کنترل هوشمند ترافیک و تعیین ظرفیت پیش بینی شده و قابلیت رویت از شهرداری نیز وجود دارد و از بهترین امکانات و تکنولوژی در این پروژه استفاده شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×