» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » رییس میراث فرهنگی مبارکه: جاذبه‌های گردشگری مبارکه فرصتی برای جذب مسافران است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس میراث فرهنگی مبارکه: جاذبه‌های گردشگری مبارکه فرصتی برای جذب مسافران است

اسفند 18, 1394 0011

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مبارکه گفت: بسترها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان مبارکه فرصتی برای جذب مسافر به بخش های مختلف شهرستان در طول سال و به ویژه فصل بهار و تابستان است.

ولی الله رهبری گفت: در تعطیلات نوروز امسال 4 هزار 238 مسافر و گردشگر در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک های شهرستان اقامت کردند.
وی، با بیان اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است، افزود: در تعطیلات نوروز سال گذشته ۲ هزار و ۵۱۱ مسافر و گردشگر نوروزی در شهرستان مبارکه اقامت کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مبارکه با بیان اینکه بسترسازی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان مبارکه ضرورت دارد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده سال آینده با افزایش چشمگیر گردشگر و اسکان مسافران مواجه خواهیم بود.
رهبری تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی های انجام شده گردشگران و مسافرانی که از شهرستان مبارکه دیدن کردند و در اماکن اقامتی این شهرستان سکونت داشتند میزان رضایتمندی عالی و مطلوبی از خدمات ارائه شده داشتند.
 پیشینه تاریخی شهر مبارکه به روزگار صفویان باز می گردد
مساحت شهرستان 1018 کیلومتر مربع است و از شمال به شهرستان فلاورجان، از شرق به شهرستان‌های شهرضا و اصفهان، از جنوب به شهرستان شهرضا و استان چهار محال و بختیاری و از غرب به شهرستان لنجان محدود شده است.
این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و گرکن جنوبی و پنج شهر به نامهای مبارکه، طالخونچه، کرکوند، دیزیچه و زیباشهر بوده و شهر جدید مجلسی نیز در آن قرار دارد. تعداد دهستانهای مبارکه 5 دهستان است بوده و به نامهای گرکن …مشاهده کامل متن جنوبی، نور آباد، طالخونچه، دیزیچه و کرکوند شناخته می‌شوند.
بخش عمــده شهرستان دارای اقلیم خشک خنک با تابستانهای خشک است. مناطق محدودی از شهرستان در جنوب غربی دارای اقلیم نیمه سرد سیری است و دارای آب و هوای نیمه خشک گرم با زمستانهای نسبتا سرد است.
مردم شهرستان شیعه و فارسی زبان بوده که اکثرا“ بومی ، محلی و بعضی هم مهاجرینی هستند که جهت اشتغال در صنایع معمولا“‌در شهرستان حضور دارند.
زبان اکثر مردم شهرستان فارسی می‌باشد در بعضی نقاط روستایی مثل روستای دهسرخ و بعضی از محلات شهر طالخونچه علاوه بر زبان فارسی دارای زبان ترکی و گویشی محلی است.
این شهرستان 400 واحد صنعتی دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان مجتمع فولاد مبارکه، شرکت سیمان سپاهان دیزیچه، شرکت پلی اکریل، شرکت قند نقش جهان، شرکت چینی زرین ایران، را نام برد.
عمده‌ترین محصولات این شهرستان در بخش کشاورزی برنج، گندم، جو، صیفی، و باغهای میوه از جمله گیلاس و هلو و زردآلو است.
پارک‌های ساحلی زاینده رود در کنار ساحل زیبای زاینده رود و در محلهٔ سرارود و پارک شهدای زینلی محل مناسبی برای استراحت و تفریح مسافران و اهالی این شهرستان است.
شهرستان مبارکه در فاصله‌ 45 کیلو متری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×