» اخبار ایران و جهان » وقت مجلس نهم نباید صرف دغدغه‌ برخی از نمایندگان برای مجلس دهم شود
اخبار ایران و جهان

وقت مجلس نهم نباید صرف دغدغه‌ برخی از نمایندگان برای مجلس دهم شود

اسفند 17, 1394 007

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به گروکشی عده‌ای از نمایندگان برای مجلس دهم در موعد بررسی اعتبارنامه‌ها، تذکر داد و گفت: نباید وقت مجلس نهم صرف دغدغه‌ برخی از نمایندگان برای مجلس دهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن تغییراتی در برخی ساز و کارهای نظارتی مجلس مانند کمیسیون اصل نود و تحقیق و تفحص‌ها صورت می‌گیرد.

در جریان بررسی این طرح الیاس نادران نماینده مردم تهران در تذکر آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده ۱۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: این ماده اعلام می‌کند که اگر طرحی مورد تصویب مجلس قرار نگرفت، نمی‌توان بدون تغییر اساسی آن را تا ۶ ماه دیگر به مجلس ارائه کرد، مگر آنکه با تقاضای کتبی ۵۰ نفر از نمایندگان و تصویب مجلس صورت گیرد.

وی همچنین با استناد به ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره رعایت نوبت طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس، گفت: همکاران ما یک طرح دو فوریتی را که سه روز از تصویب آن در کمیسیون تدوین آئین‌نامه نگذشته، به صحن آورده‌اند و رأی نیاورد و از دستور خارج شد؛ الان مجدداً همان طرح را در قالب یک طرح دو فوریتی و بدون رعایت نوبت این همه طرح‌های دو فوریتی که در مجلس قرار دارد، به صحن آورده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این در حالی است که فقط دو ماده از طرح قبلی را عوض کرده‌اند و هیچ تفاوت اساسی با طرح قبلی ندارد؛ اگر آنهایی که رأی آورده‌اند، نگران گروکشی در مجلس دهم در هنگام بررسی اعتبارنامه‌ها هستند، این ربطی به مجلس نهم ندارد و نباید وقت این مجلس را برای دغدغه‌ای که عده‌ای برای مجلس دهم دارند، بگیریم.

نادران ادامه داد: این همه طرح‌ها و لوایح اساسی که مربوط به گرفتاری‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی است، در دستور مجلس است و حالا ما می‌خواهیم دغدغه یک عده از نمایندگان را که در مجلس دهم هستند و مبادا گرفتار گروکشی شوند، در دستور کار قرار دهیم! این با آئین‌نامه سازگاری ندارد و درخواست دارم که از دستور خارج کنید تا در نوبت خودش رسیدگی شود.

پس از تذکر نادران، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده تهران و نماینده شاهین‌شهر که تذکر مشابهی را مطرح کرده بود، اظهار داشت: مگر هر چیزی که مربوط به مجلس فعلی بوده، اولویت داشته است که الان صحبت از مجلس آینده می‌کنید؟

وی افزود: بر سر این مسائل در هیات رئیسه بحث و تصمیم‌گیری شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/16/4/792221.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×