» اخبار ایران و جهان » نامه گروه‌های مردمی اردن به رهبر انقلاب اسلامی ایران
اخبار ایران و جهان

نامه گروه‌های مردمی اردن به رهبر انقلاب اسلامی ایران

اسفند 16, 1394 0010

گروههای مختلف مردمی اردن با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری ایران و دبیرکل حزب الله، اقدام شورای همکاری خلیج فارس دربرابر حزب الله لبنان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، “سلیم الخراط” دبیرکل حزب همبستگی ملی سوریه در گفتگو با شبکه العالم گفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و شیخ نشینان عرب فقط می توانند درباره اموال و دارایی های خود و نه مسائل دیگر تصمیم بگیرند و اکنون مشاهده می‌کنیم که درحال پرداخت بهای این کار خود هستند.

گروههای مختلف مردمی اردن با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری ایران و دبیرکل حزب الله، اقدام شورای همکاری خلیج فارس دربرابر حزب الله لبنان را محکوم کردند. در این نامه گروه‌ها و طیف‌های مختلف مردمی اردن،  ضمن محکوم کردن اقدام شورای همکاری خلیج فارس در معرفی حزب الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی، همبستگی خود را با این حزب و مقاومت اعلام کردند.

دراین نامه که خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل حزب الله لبنان نوشته شده، آمده است: اینک که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در برابر مقاومت اسلامی صف می کشند و حزب الله را سازمانی تروریستی توصیف می کنند، وقتی که رسانه های صهیونیستی هروله کنان این تصمیم را دستاوردی اسرائیلی می دانند و حال که نفت کشورهای حوزه خلیج فارس به عقوبتی علیه ملت های عرب تبدیل شده و اموال و دارایی های این ملت ها به کشتار ملت های مظلوم یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لیبی اختصاص یافته است، با فریاد رسا به حکام ظلم و جور می گوییم: کسی که به حزب الله به عنوان سمبل مقاومت و قدرت شکست دهنده صهیونست ها تعرض می کند، بدون شک به هر پدیده و موجودیت شرافتمند و اصیلی در جهان عرب و اسلام تعرض خواهد کرد.

در بخشی از نامه آمده است: همچنین کسی که به ائمه مسلمان و سلاله پاک اهل بیت(س) تعرض می کند و آنها را به شهادت می رساند، بدون تردید به سزای عملش خواهد رسید و خطاب به این قبیل افراد می گوییم وای برشما و مواضع خائنانه شما، بدانید که ملت های عرب و مسلمان از گناه شما نخواهند گذشت.

گروههای مختلف مردمی اردن تاکید کردند : به این ترتیب ملت های عراق، لبنان، تونس، الجزایر، یمن، فلسطین و اردن، از مواضع خفت بار حکام علیه مقاومت و حزب الله برائت جسته و ندای لبیک یا نصرالله سر می دهند، پیروزی و سربلندی برای حزب الله و مقاومت، درود بر شهدای حزب الله و مقاومت و درود بر شهدای فلسطین و انتفاضه.

ادامه مخالفت ها با اقدام صهیونیستی شورای همکاری علیه حزب الله

از سوی دیگر” شریف شحاده ” عضو مجلس نمایندگان سوریه نیز در گفتگو با العالم گفت: به نظرمن، عربستان امروز می‌خواهد با این تصمیم، به کمک اسرائیل برود و این تصمیم کاملاً اسرائیلی – سعودی است.

در همین حال، ” محمود مَرعی ” دبیرکل مرکز فعالیت ملی سوریه نیز به العالم گفت که این تصمیم برای خدمت به دشمن صهیونیستی است و به اعتقاد ما، حزب الله، حزبی مقاوم است که در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده و مقاومت کرده است و همچنان نیز در برابر طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مقاومت می کند.

” عبد الرزاق بوغنبور” هماهنگ کننده مرکز ائتلاف حقوق بشر مغرب نیز به العالم گفت که این تصمیم، آخرین دژهای مقاومت در منطقه عربی ضد رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده ، ولی تاثیری بر مقاومت نخواهد گذاشت و مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

این درحالی است که ” اوتکو ریحان ” نائب رئیس حزب الوطن ترکیه نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: قرار دادن نام حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی، فقط به نفع آمریکا و اسرائیل است و به نظر من، این تصمیم به درخواست آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فقط مجری این تصمیم بوده اند.

جمعیت علمای مسلمان: اقدام شورای همکاری نشانه وحدت سرنوشت شورا با اسرائیل است

جمعیت علمای مسلمان لبنان تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله را بیانگر وحدت مسیر و سرنوشت این شورا با رژیم”اسرایئل” دانست و گفت: این تصمیم پس از نشست های متعدد بین صهیونیست ها و مقام های عرب اتخاذ شده است. نشست هایی که برخی از آنها فاش شده و برخی دیگر همچنان محرمانه باقی مانده است.

جمعیت علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که پیروزی های جریان مقاومت در جهان عرب، باعث شد که شکست خوردگان، از حد ومرز خود فراتر بروند، تدابیری نامعقول اتخاذ کنند و ماهیت واقعی آنها در پیوند با رژیم صهیونیستی ، فاش شود.

این بیانیه، تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله را تلاشی ناکام توصیف و تاکید کرد که این تلاش به تضعیف مقاومت منجر نخواهد شد، بلکه دلیلی بر آغاز زوال تاج و تخت حکامی است که سرنوشت خود را به رژیم صهیونیستی پیوند زده اند؛ که زوال و نابودی آن قطعی است.

این بیانیه خاطرنشان می کند که شورای همکاری با این اقدام، در واقع از موضع سابق و مشارکت خود در اشغالگری صهیونیست ها در اراضی فلسطین، پرده برداشت و آن را به صراحت بیان کرد.

جمعیت علمای مسلمان لبنان اعلام کرد که تروریسم در مفهوم واقعی و مفهوم ترسیم شده در اتحادیه عرب در حقیقت منطبق بر حزب الله نیست، بلکه این مفهوم در خصوص کسی صدق می کند که با جنگنده های خود ملت مظلوم یمن را بمباران کرده و هزاران کودک، زن و سالخورده یمنی را به خاک و خون می کشد.

این بیانیه تاکید کرد که واکنش ملت ها و گروه های مختلف در تونس،عراق، الجزایر، فلسطین، مصر، سوریه، یمن و… به تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی توصیف کردن حزب الله، و موج محکومیت علیه این تصمیم دلیل بر آن است که خواسته های سعودی برای تحمیل به سایر کشورها، بازتابی منفی برای این کشور به دنبال دارد و مقاومت همچنان در قلب ملت های عرب و میدان مقابله علیه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

خدمت مجانی رژیم‌های عربی به صهیونیست‌ها

پایگاه اینترنتی “اخبار العالم العربی” نیز با انتشار مقاله ای تحت عنوان “ابریق در چشمان عبری ها” به معجزه ای پرداخت که حزب الله لبنان توانست در جهان عرب ایجاد نماید.

“صفوان ابو حلا” در این مقاله با انتقاد از تصمیم اتحادیه عرب در زمینه درج نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی نوشت، رژیم صهیونیستی به خاطراین اقدام نفس راحتی کشید چه اینکه به مدت چند دهه نتوانسته بود حزب الله را محکوم ساخته و نامش را در فهرست سازمان های تروریستی جهان قرار دهد.

این حزب که توانست با تلاش رزمندگانش معجزه عربی را محقق و رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی از جنوب لبنان وادار کند امروز با این تصمیم عربی از پشت، خنجر خورد.

نظرسنجی های انجام شده حاکی است که میلیون ها عرب معتقدند کشورهای عربی با این تصمیم ، پس از سوریه، حزب الله را نیز در مسلخ صهیونیستی قربانی کرد، چون این حزب از یک نظام قانونی در سوریه حمایت کرده و با گروهک های تروریستی می جنگد.

حزب الله، یک نظام نیست که دارای هواپیمای جنگی یا بمب افکن باشد بلکه به خاطر نبود نقش واضح نظام لبنان و ناتوانی این نظام از مقابله با باندهای تروریستی فعال در سوریه که مردم لبنان را به سر بریدن، قتل و به صلیب کشیده شدن پس از اشغال سوریه و اعلام خلافت در آن تهدید می نمایند، از موجودیتش دفاع می کند.

تصمیم اتحادیه عبری که بسیاری اعراب به آن اتحادیه عرب می گویند در چارچوب تصمیم ریاض و هم پیمانانش برای سرنگون ساختن رییس جمهوری سوریه به هر شکل و بدون در نظر گرفتن هشدارهای مسکو، دمشق، تهران و دیگر پایتخت های جهان است.

میلیون ها هوادار حزب الله معتقدند نامیدن حزب الله به عنوان گروه تروریستی نه تنها هدف مورد نظرسعودی ها را محقق نمی سازد بلکه باعث تقویت محبوبیت این حزب در میان جوانان خواهد شد.

این تصمیم دل میلیون ها عرب را به جوش و خروش آورد و باعث تقویت حمایت آنها از حزب الله شد چون تنها قدرت عربی است که پس از پیروزی های صهیونیستی علیه رژیم های عربی، طعم تلخ شکست را به تل آویو چشاند.

شورای وزیران کشورهای عضو اتحادیه عرب هفته گذشته در پایان نشست خود در تونس با صدور بیانیه‌ای، با تصمیم شورای همکاری خلیج فارس برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در زمره سازمان‌های تروریستی موافقت کرد.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/07/24/139407241841492546308314.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×