» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شهردار مباركه: توسعه فضاي سبز يكي از اولويت هاي مديريت شهري مباركه است
شهرستان مبارکه - عکس - مطالب ویژه

شهردار مباركه: توسعه فضاي سبز يكي از اولويت هاي مديريت شهري مباركه است

اسفند 16, 1394 007

شهردار مباركه گفت: رشد جمعيت انساني و توسعه صنعت و تكنولوژي و در پي آن آلودگي هاي زيست محيطي سبب شده است توسعه فضاي سبز، به عنوان يكي از مهمترين اولويت ها در محيط هاي شهري مورد توجه قرار گيرد.

محمد شرفا روز شنبه در آيين روز درختكاري با بيان اينكه با توجه به وجود صنايع متعدد در اطراف شهرستان، مباركه يكي از شهرهاي آلوده استان است، افزود: ترويج فرهنگ درخت‌‌كاري و توسعه فضاهاي سبز در اين شهر از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و دركاهش آلودگي هوا بسيار تاثيرگذار است.
وي با اشاره به اهميت توسعه فضاهاي سبز گفت: در شهرستان مباركه با توجه به وجود و تنوع صنايع و كارخانجات، بايد براي رفع كمبودها و آلودگي هوا در بخش توسعه فضاي سبز تمركز و تلاش نماييم.
شرفا با بيان اين كه شهرداري مباركه همزمان با هفته درختكاري، برنامه هاي خوبي را در راستاي اجراي هر چه باشكوه تر اين ايام تدوين كرده است، اظهار داشت: نهادينه شدن فرهنگ درختكاري و حفاظت از آن، در سلامت محيط زيست و پاكي هوا و تندرستي شهروندان تاثير بسياري دارد.
وي افزود: آلودگي هوا از مسائل مهمي است كه بايد با توسعه فضاي سبز و بهره گرفتن از تكنولوژي هاي جديد برطرف شود.
شهردار مباركه تصريح كرد: با كاشت درخت، طبيعت نو را به جامعه برمي گردانيم و مي توانيم براي نسل آينده، كاهش آلودگي هوا، شادابي در محيط و ايجاد تنوع در فضاهاي شهري را به وجود آوريم.
وي خاطرنشان كرد: شهرداري مباركه هر ساله به مناسبت فرا رسيدن روز درختكاري اقدام به كاشت تعداد زيادي نهال در سطح شهر مباركه مي نمايد.
شرفا گفت: امسال نيز با يك عزم جدي و برنامه ريزي مدون،كاشت نهال در نقاط مختلف از سطح شهر را در دستور كاري خود قرار داده است.
شهردار مباركه هدف از اجراي مراسم كاشت درخت در طول هفته درختكاري را مشاركت تمامي شهروندان در گسترش سرانه فضاي سبز عنوان كرد و گفت:به اين وسيله شهروندان به اين باور كه تمامي خدمات شهرداري متعلق به آنان است دست يافته و شهرداري را در توسعه وحفظ و نگه داري از مجموعه فضاي سبز شهر مباركه ياري نمايند.
شهردار مباركه در ادامه با بيان اهميت آموزش در سنين كودكي اظهار داشت: داشتن شهري پويا كه در آن همه اقشار جامعه مشاركت فعال داشته باشند، نيازمند آموزش مباني شهروندي براي همه سنين است و ضرورت آموزش اين مباني به كودكان بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.
وي اضافه كرد: بايد ذهنيت كودكان را نسبت به مسائل شهروندي به خصوص در حوزه حفظ و نگهداري فضاي سبز مثبت كنيم و از همين دوران با ارائه آموزش هاي فرهنگ شهروندي، حس مسووليت‌پذيري آنها را نسبت به محيطي كه در آن زندگي مي‌كنند، تقويت كنيم و پيامدهاي مثبت آن را به نظاره بنشينيم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×