» عمومی » فناوری اطلاعات » پیروزی بزرگ اپل در برابر اف بی آی با رأی جدید دادگاه بروکلین در مورد یک قاچاقچی
فناوری اطلاعات

پیروزی بزرگ اپل در برابر اف بی آی با رأی جدید دادگاه بروکلین در مورد یک قاچاقچی

اسفند 15, 1394 0014

با رأی دادگاه بروکلین، اپل تلاش‌های اف بی آی را برای باز کردن قفل نرم‌افزاری آیفون شلیک‌کننده حادثه تروریستی سن برناردینو بی‌اثر کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، قاضی فدرال در بروکلین درخواست مقامات دادگستری دولت اوباما را مبنی بر فشار آوردن به اپل برای باز کردن قفل گوشی آیفون یکی از قاچاقچیان مواد مخدر را رد کرد.

این رأی مستقیماً روی داستان نبرد حقوقی اپل و اف بی آی در مورد شلیک‌کننده حادثه سن برناردینو، سید فاروق تأثیر حقوقی دارد و مانع از فشار رسمی روی اپل برای باز کردن گوشی آیفون 5C فاروق می‌شود.

در مورد حادثه سن برناردینو مقامات دولتی دادگستری به قانون موسوم به ALL Writs ارجاع حقوقی داده بودند اما جیمز اورینستن قاضی بروکلین صراحتاً اعلام کرد مقامات حکومتی قادر به مستندسازی این قانون با کیس حقوقی متهم قاچاقچی نیستند و بنابراین رأی به نفع اپل صادر شد.

قانون مذکور به سال 1789 و به‌روز شده در سال 1911 بازمی‌گردد و به دلیل منسوخیت زمانی و عدم به‌روزرسانی مقامات حکومتی نمی‌توانند از آن برای باز کردن اجباری قفل آیفون استفاده کنند.

به‌هرحال مقامات دادگستری اعلام کرده‌اند پرونده را به دادگاه عالی می‌برند و دراین‌بین مباحث حقوقی درباره این کیس بالاگرفته است.

http://images.khabaronline.ir/images/2016/3/position50/2016_3_1_7_53_7.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×