» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » واکنش نماینده مبارکه در مجلس به سخنان ظریف
اخبار شهرستان مبارکه

واکنش نماینده مبارکه در مجلس به سخنان ظریف

مهر 20, 1392 0014

به گزارش خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نسبت به سخنان اخیر ظریف درباره جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان  پیرامون صحبت ‌های وزیر امورخارجه که گفته بود مطالب جلسه محرمانه یکشنبه بدون توجه به محتوای مطلب به سلیقه خود نمایندگان به بیرون منعکس شده، اظهار کرد: جلسه نمایندگان مجلس با وزیر امو خارجه غیر علنی برگزار نشد و مختص اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نبود و سایر نمایندگان نیز در این جلسه حضور داشتند اما این که مطرح شود نمایندگان فقط در جلسات علنی از جزئیات خبرها با اطلاع می‌شوند، درست نیست و وظیفه نمایندگان است که نظارت وپیگیری‌ها را دنبال کنند و سیاست خارجی کشور هم از این حوزه خارج نیست.

وی تصریح کرد: چارچوب و وظایف نمایندگان مشخص است و این نخستین مرتبه نبوده که نمایندگان در موردی اظهار نظر کرده‌‌اند و بدون شک آخرین آن هم نیست و هر جایی لازم باشد، وزرای دولت یازدهم باید به نمایندگان توضیح بدهند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس نهم خاطرنشان کرد: موضوع هسته‌ای و رابطه با آمریکا باید در حیطه اصول نظام و منویات مقام معظم رهبری باشد که همیشه عزت، مصلحت و حکمت را مورد تاکید قرار داده‌‌اند و در این راستا مجلس شورای اسلامی برای عمل به این فرمایشات مهم رهبری از تمام اهرم‌ها استفاده می‌کند و دولت هم باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت یازدهم مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، بیان کرد: امروز در نطق میان دستور هم این مورد را متذکر شدم که اگر همه دستگاه‌ها، چه دولت باشد یا مجلس، باید در چارچوب قوانین رفتار کنند و تصمیم گیری‌ها را اصولی لحاظ کنند، مشکلی نخواهیم داشت.

ایرانپور اضافه کرد: همگان باید به فرمایشات رهبر انقلاب توجه داشته باشیم که عرض کردند که اصل حضور هیئت ایرانی در نیویورک درست بوده و با موافقت‌هایی هم همراه بوده اما بعضی رفتار‌ها نیز درست نبوده که صحبت‌های طولانی با وزیر امور خارجه آمریکا و گفت‌وگوی تلفنی با اوباما هم جزء آن بوده که در این باره وزیر امور خارجه کشورمان باید این اشتباه را بپذیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×