» عمومی » علمی آموزشی » اسناد موسیقی عجیبی که فضانوردهای آپولو10 شنیدند/فایلی که 40 سال سری بود را بشنوید
علمی آموزشی

اسناد موسیقی عجیبی که فضانوردهای آپولو10 شنیدند/فایلی که 40 سال سری بود را بشنوید

اسفند 8, 1394 0012

47 سال قبل در سال 1969 زمانی که در ماموریت آپولو 10 فضانوردها چهارمین سفر انسان به مدار کره ماه را رقم زدند اصوات عجیب و غریبی شنیدند که اسنادش 40 سال سری باقی ماند. برای اولین بار اما در یک مستند علمی این موسیقی مرموز ماه پخش شده است.

به گزارش خبرآنلاين،اين اسناد سرانجام در سال 2008 از حالت محرمانه خارج شدند اما اكنون شبكه تلويزيوني ساينس براي اولين بار توانسته در يك مستند آنها را به صورت عمومي نمايش دهد. فضانوردهاي ماموريت آپولو 10 پس از بازگشت به زمين اعلام كردند كه اين اصوات كه شبيه موسيقي بودند مشابه هيچكدام از تجربه‌هايشان نبوده و نمي‌دانسته‌اند بايد آن را حتي گزارش كنند يا نه. مسئله قابل توجه اين است كه درست در مدت شنيده شدن اين اصوات ارتباط راديويي فضانوردها به صورت كامل با زمين قطع حدود يك ساعت قطع شد.


در مستند «اسناد غير قابل توضيح» تاكيد شده كه توماس استفورد،جان یانگ،یوجین سرنان سه فضانورد آپولو 10 ماجرا را به ناسا اعلام كردند اما اين مسئله سالهاي به صورت سري افشا نشد. اسناد سري شامل فایل‌های صوتی شامل اصوات موسیقایی عجیب وغریبی هستند که سه فضانورد آپولو در زمان قطع شدن ارتباط‌شان با زمین، از طریق گوشی‌های خود شنیده بودند.

مکالماتی که بین این سه فضانورد در فيلم هم ديده مي‌شود نشان مي‌دهد که آنها متوجه صداهایی شدند که قبلا هرگز نشنیده بودند و برايشان بسيار غيرعادي بوده است. در بخشي از اين فيلم يكي از فضانوردها به همكار خود مي‌گويد”: اين صدا را شنيدي؟ وووووووووووووو!
هنوز دانشمندان هيچ توضيحي نتوانسته‌اند براي دليل و علت اين اصوات عجيب ارائه كنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×