» اخبار ایران و جهان » امسال برای هر شعبه انتخاباتی یک بازرس در نظر گرفته شده است
اخبار ایران و جهان

امسال برای هر شعبه انتخاباتی یک بازرس در نظر گرفته شده است

اسفند 6, 1394 0010

وزیر کشور با بیان اینکه امسال برای هر شعبه انتخاباتی یک بازرس در نظر گرفته شده است، گفت: انتخابات از ۸ صبح روز جمعه شروع می شود و تلاش داریم نتایج اکثر استانها را تا ظهر شنبه اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد امنیتی که موجب دغدغه و نگرانی شود گزارش نشده است، گفت: تمام کارهای اجرایی اعم از تهیه صندوق ها، تعرفه ها و مهرها انجام شده است.

وزیر کشور بابیان اینکه امسال تغییراتی در تعرفه ها ایجاد شده است ، گفت: تعرفه های هر استان با یک رنگ متفاوت است و از لحاظ امنیتی نیز تغییراتی داشته است.

وی با اشاره به رقابت ۱۷ نامزد هر صندلی ، ادامه داد: در هر شعبه انتخاباتی یک نفر از هیات نظارت، یک نماینده فرماندار که کار مدیریتی انجام می دهد، یک بازرس و دو نفر از مامورین نیروی انتظامی حضور دارند.

رحمانی فضلی  با بیان اینکه در هر شعبه ۳۰ نفر می توانند به عنوان نماینده نامزدها حضور داشته باشند افزود: نماینده احزاب، فهرست ها و یا چند نامزد با یکدیگر به صورت توافقی می توانند در هر شعبه حضور داشته باشند.

وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات از ۸ صبح روز جمعه شروع می شود و تلاش داریم نتایج اکثر استانها را تا ظهر شنبه اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: هنگام رای دادن همراه داشتن شناسنامه کافی است اما باید کدملی خود را هم ارائه دهند.

رحمانی فضلی گفت: هر نامزد انتخابات مجلس لازم است حداقل ۲۵ درصد آراء را برای ورود به مجلس کسب کند؛ اما برای خبرگان حدنصاب وجود ندارد.

وی همچنین در مورد تعطیلی مدارس نیز گفت: ما رضایت کامل داریم همه مدارس باز باشد و تنها در دو اتاق شماره آراء صورت بگیرد؛ اما اختیار تعطیلی مدارس را به وزارت آموزش و پرورش واگذار کرده ایم.

وزیر کشور با اشاره به تخلفات انتخاباتی ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ مورد در نشریات و فضای مجازی تخلف داشتیم . ۴۰ مورد سایت های غیر مجاز تعطیل شدند و موارد دیگر را هم تذکر دادیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فضای رقابت خوبی حاکم بوده است گفت: طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته نشان می دهد ۶۲درصد از مردم تهران در انتخابات شرکت می کنند اما کف حضور مردم را ۷۰درصد پیش بینی می کنیم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/26/4/1847092.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×