» عمومی » فرهنگی ادبی » خلاقیت در طراحی پوشاک ایرانی جایی ندارد
فرهنگی ادبی

خلاقیت در طراحی پوشاک ایرانی جایی ندارد

اسفند 5, 1394 0012

یک طراح چرم معتقد است: خلاقیت در طرح‌های ما معنا ندارد و اگر طرحی نوآورانه باشد با مخالفت مسئولان و حتی خود مردم مواجه می‌شود.

هدیه حصیریان در گفتگو با خبرنگار مهر و درباره طراحی چرم گفت: با وجود آن‌که در تولیدات چرم برندهای معروفی داریم ولی هنوز نتوانسته‌ایم دست به خلاقیت و نو آوری بزنیم.

به گفته این طراح چرم، مهم است که یک برند داخلی محصولات خود را طبق سلیقه مخاطبان و با کیفیت مناسب عرضه کند تا مردم به استفاده از برند داخلی ترغیب شوند.

حصیریان با انتقاد از فضاهای آموزشی گفت: تاکنون فضاهای آموزشی نتوانسته‌اند طراحان متخصص تربیت کند؛ وقتی این طراحان وارد بازار کار می‌شوند قدرت طراحی و خلق ایده‌های نو را ندارند و هم چنان از طرح‌های قدیمی پیروی می‌کنند به عبارتی از خلاقیت و ایده‌های نوین فاصله گرفته‌اند از سوی دیگر زمانی که هنرجویان تصمیم می‌گیرند کاری نو و خلاقه انجام دهند با مخالف و برخوردهای شدید مسئولین روبه رو می‌شوند.

او طراحی مانتوهای مختلف را هم عاری از خلاقیت دانست و افزود: مانتو پوشش اجتماع است، هیچ وقت در طراحی این لباس خلاقیت و نوآوری مشاهده نشده چرا که همیشه از نقوش سنتی در طراحی مانتوی ایرانی استفاده شده و این موضوع به تکرار انجامیده است.

حصیریان در خاتمه با اشاره به هویت مد ایرانی گفت: مد عنصری است که با توجه به ذائقه مردم جامعه  و توسط طراحان شکل می‌گیرد و به مرحله تولید انبوه می‌رسد. در چند سال اخیر، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مد بوده‌ایم و امروز با شکل گیری مد‌هایی در قالب مد ایرانی مردم توانسته‌اند هویت ملی خود را بشناسند و این موضوع موجب معرفی و شناسایی تولیدات ایرانی شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/12/4/1829967.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×