» اخبار ایران و جهان » پرونده سازی جدید عربستان علیه ایران؛ جاسوسی پروژه جدید تخریب
اخبار ایران و جهان

پرونده سازی جدید عربستان علیه ایران؛ جاسوسی پروژه جدید تخریب

اسفند 3, 1394 007

حاکمان عربستان سعودی که خشمشان از ایران پایان نیافته سناریویی جدید علیه ایران را آغاز کرده و ۳۲ نفر را به جاسوسی برای تهران متهم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری العربیه در گزارشی نوشت که دادگاه ویژه جنایی ریاض در عربستان سعودی، ۳۲ تن، از جمله یک شهروند ایرانی و یک شهروند افغان را به جاسوسی برای ایران متهم کرده است.

در گزارشی که در وب‌سایت این تلویزیون غیردولتی عربستان سعودی منتشر شده، آمده است که دادگاه ویژه جنایی ریاض، روز یکشنبه فهرست اتهامات را که دفتر بازپرسی و دادستانی عمومی عربستان متوجه این افراد کرده، منتشر کرده است. این گزارش به زمان و نحوه بازداشت این افراد اشاره نمی‌کند، اما می‌نویسد متهمان شامل ۳۰ شهروند عربستان سعودی از منطقه قطیف در شرق این کشور، و یک ایرانی و یک افغان هستند.

به گزارش مهر، قطیف در شرق عربستان از مهمترین مراکزی بود که در سال های اخیر صحنه اعتراضات ضد حکومتی بود و حاکمان عربستان برای فرونشاندن آتش این اعتراضات، معترضین را بازداشت و آنها را با اتهامات دروغین و سنگین روانه زندان کرده و یا اعدام می کردند.

این افراد همچنین متهم شده‌اند که افرادی را که در استخدام تأسیسات دولتی بوده‌اند، برای جاسوسی به نفع ایران، به کار گرفته‌اند و آنها را برای ارسال گزارش‌های رمزگذاری شده به دستگاه امنیتی ایران از طریق ایمیل و با استفاده از یک نرم‌افزار رمز‌گذاری آموزش داده‌اند.

ارتکاب اقدام خصمانه علیه عربستان سعودی، و خیانت به کشور و پادشاه آن، و نیز نگهداری از کتاب‌ها و نشریات ممنوعه، دستگاه‌های کامپیوتری که ممکن است به امنیت عربستان سعودی ضربه بزند، از دیگر اتهاماتی است که دادستانی عربستان سعودی در این فهرست اتهامی قرار داده است.

جزئیات دیگر در مورد هویت هیچیک از متهمان منتشر نشده، و گزارشی نیز از واکنش اولیه دولت‌هایی ایران و عربستان در این زمینه در دست نیست.

به نظر می رسد که عربستان این اقدام را در پی تنش های میان ریاض و تهران که بعد از اعدام شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان، به اوج خود رسیده انجام می دهد و هدف از آن داغ نگه داشتن تنور ایران هراسی در منطقه است تا شاید از این طریق بتواند سیاست های خصمانه خود علیه ایران را ادامه دهد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/01/06/4/1961764.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×