» عمومی » ورزشی » محمدعلی شجاعی: ناکامی تیم امید ربطی به استعفای من نداشت
ورزشی

محمدعلی شجاعی: ناکامی تیم امید ربطی به استعفای من نداشت

اسفند 2, 1394 0011

خزانه‌دار مستعفی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه نگاه مدیران کمیته این بود که به همکاری با آنها ادامه دهم، گفت: با وجود استعفا و تا یک هفته پیش امور جاری و مالی کمیته متوقف نشده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشستی که روز شنبه در محل این کمیته برگزار شد، بعد از گذشت چهار ماه از استعفای محمدعلی شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک، با این موضوع به طور رسمی اعلام موافقت کردند و قرار بر این شد تا کیومرث هاشمی طی یک هفته آینده گزینه مورد نظر برای سرپرستی خزانه‌داری را معرفی کند تا وی پس از تائید مراجع ذیصلاح و طی شدن مراحل قانونی برای صدور حکم، کار خود را در قالب این جایگاه آغاز کند.

البته طبق مصوبه هیات اجرایی و بنا به هماهنگی‌های انجام شده با محمدعلی شجاعی، وی تا زمان معرفی سرپرست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک، تمام ورود و خروج‌های مالی این کمیته را نظارت خواهد داشت و حتی پای چک‌ها را هم امضا خواهد کرد.

خزانه‌دار مستعفی کمیته ملی المپیک طی گفتگویی در این رابطه و اینکه چرا اصلاً اقدام به استعفا از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک آن هم در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تیر و کمان کرد، توضیح داد.

وی در این رابطه اظهار داشت: البته از زمانی که اعلام استعفا کردم برای پیگیری امور مالی، همکاری لازم را با کمیته ملی المپیک داشتم طوری که طی این مدت امور جاری و اعزام‌ها به خاطر استعفای بنده متوقف نشد. الان هم که قرار بر این شده سرپرست جدید برای خزانه‌داری معرفی شود، همکاری خود را ادامه خواهم داد تا زمانی که این انتخاب رسمی و اعلام شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه ادامه همکاری‌اش با کمیته ملی المپیک تا زمان معرفی سرپرست خزانه‌داری از این جهت است که فعالیت‌های این کمیته بخصوص در بخش مالی متوقف نشود، به این پرسش مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد مسئولان کمیته امیدوار به بازگشت شما بودند و به همین دلیل اعلام موافقت رسمی با استعفای صورت گرفته نزدیک به چهار ماه طول کشید؟، پاسخ داد.

خزانه‌دار مستعفی کمیته ملی المپیک در این رابطه اظهار داشت: همین‌طور است که می‌گویید. نگاه همکاران در کمیته ملی المپیک بر این بود که همکاری بنده و حضورم در کمیته به عنوان خزانه‌دار ادامه داشته باشد اما متاسفانه شرایط لازم مهیا نشد. رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای هیات اجرایی به من لطف داشتند. شخصاً دوران کاری خوبی در کمیته پشت سر گذاشتم اما قانون اجازه ادامه این حضور را نمی‌داد؛ من هم تابع قانون شدم ضمن اینکه در بدنه ورزش حضور دارم و این همکاری‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد.

«اصلاً ماجرای استعفای شما از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک آن هم درست در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تیر و کمان چه بود؛ بخصوص اینکه این استعفا باعث مشکلاتی برای فدراسیون‌ها و حتی تیم امید شد؟»

شجاعی در پاسخ به این پرسش گفت: موضوع به دوشغله بودن من مربوط می‌شود البته پیش از این هم دوشغله‌ها در ورزش حضور داشتند اما مشکلی نبود. اگر به خاطر داشته باشید انتخابات کمیته و مجمع فدراسیون تیر و کمان تقریباً هفت، هشت ماه مانده به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ برگزار شد. آن زمان نگاه مسئولان این بود که نه فقط در مورد من و فدراسیون تیر و کمان، بلکه در مورد تمام فدراسیون‌هایی که شانس مدال‌آوری در این بازی‌ها دارند، بحث مجمع انتخاباتی مسکوت مانده و به بعد از بازی‌ها موکول شود تا کاروان ایران از این بابت آسیب نبیند.

وی در این رابطه ادامه داد: با این نگاه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تیر و کمان به بعد از بازی‌های آسیایی موکول شد. اما به خاطر یک مشکل قضایی، عملاً نمی‌توانستیم اقدامی به برگزاری مجمع کنیم. این مشکل قضایی با پیگیری‌های انجام شده، خرداد ماه امسال برطرف شد و بعد از آن خیلی سریع اقدام به انجام کارهای اولیه برای برگزاری مجمع کردیم؛ مثل ثبت‌نام کاندیداها.

شجاعی در مورد اینکه چرا در نهایت تصمیم به استعفا از خزانه‌داری گرفت و این کار را خیلی زودتر از این انجام نداد؟ گفت: استعفای من از خزانه‌داری بنا به یک تصمیم‌گیری کلی بود. در بررسی‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که در آستانه بازی‌های المپیک و مسابقات گزینشی تیر و کمان برای کسب سهمیه این بازی‌ها، حضورم در تیر و کمان ادامه داشته باشد چون امید زیادی به کسب سهمیه داشتیم و همانطور که دیدید، نه تنها سهمیه گرفتیم بلکه تاریخ‌ساز هم شدیم. اما باز هم تاکید می‌کنم در هیچ برهه‌ای، روند امور خزانه‌داری کمیته متوقف نشد.

«درست است که ادامه ریاست شما در فدراسیون تیر و کمان باعث لطمه نخوردن این رشته شد، اما خیلی از فدراسیون‌ها به واسطه تاخیری که در پرداخت بودجه آنها ایجاد شده، از این بابت یعنی استعفا از خزانه‌داری کمیته متضرر شده‌اند و حتی تیم فوتبال امید؟»

این پرسشی بود که شجاعی در واکنش به آن گفت: تیم فوتبال امید و ناکامی این تیم در کسب سهمیه المپیک به این موضوع مربوط نمی‌شود. زمان آماده‌سازی تیم امید، من چک امضا می‌کردم و این تیم هم وجه خود را دریافت کرد. تاکید می‌کنم به جز یک هفته اخیر که معطل اعلام رسمی پذیرش استعفا از خزانه‌داری کمیته توسط مدیران و هیات اجرایی این کمیته بودم، هیچ وقفه‌ای در امور مالی کمیته ملی المپیک ایجاد نشد چون به موقع تمام اقدامات را انجام می‌دادم و چک‌ها را امضا می‌کردم.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/21/4/2004806.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×