» عمومی » ورزشی » اقتدار ایران در آسیا را اثبات کردیم/می توانستیم ۸ مدال طلا بگیریم
ورزشی

اقتدار ایران در آسیا را اثبات کردیم/می توانستیم ۸ مدال طلا بگیریم

بهمن 30, 1394 0012

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از قهرمانی مقتدرانه ایران در آسیا گفت: امیدوارم همین روند تا حضور در المپیک ریو ادامه یابد چون هدف اصلی ما موفقیت و پیروزی در این آوردگاه بزرگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بنا پس از نخستین حضورش در میادین رسمی بعد از بازگشت مجدد به تیم ملی کشتی فرنگی موفق به کسب یک قهرمانی شیرین و دلچسب با ۴ مدال طلا یک نقره و دو برنز شد و بار دیگر قدرت و توان کشتی ایران را به حریفا آسیایی دیکته کند.

محمد بنا پس از این بازگشت طلایی و موفق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دوره از رقابتها بر خلاف کمیت نسبتا پایین با کیفیت بالا و خوبی برگزار شد و ما در برخی اوزان شاهد حضور کشتی گیران خوبی بودیم. در مجموع همه چیز راضی کننده بود و کادر فنی هم با توجه به برنامه های خود به آنچه میخواستند دست یافتند.

وی در خصوص ترکیب جوان تیمش نیز گفت: تیم جوان و با انگیزه ای را به این مسابقات آوردیم و این میدان آزمون خوب و مناسبی برای تمامی نفرات بود. فرد فرد بچه ها خوب کار کردند و از همه آنها راضی هستم. به عنوان مثال ما سالها در وزن ۵۹ کیلوگرم مدال در آسیا نداشتیم و این نشان داد که می توان در این وزن روی نفرات دیگری هم حساب کرد.

بنا با اشاره به اوزان دیگر افزود: افشین بیابانگرد عالی بود و مقتدرانه تا فینال آمد و قهرمان شد. او کشتی های خوبی گرفت و نشان داد که یک فرنگی کار با تجربه و توانمند است. مهدی زیدوند هم اگر در برابر حریف کره ای خود مرتکب اشتباه نشده بود می توانست مدال خوشرنگتری کسب کند. آنچه مسلم است تمامی بچه ها زحمت کشیدند و با نتایج راضی کننده ای همراه شدیم.

وی در خصوص باخت یوسف قادریان در رده بندی و عدم کسب مدال توسط او خاطر نشن کرد: یوسف به رغم عدم کسب مدال خوب بود و باید به این نکته توجه داشت که وی اولین تجربه رسمی خودش در وزن ۸۵ کیلوگرم را پشت سر گذاشت.البته در برخی اوقات مشکل داشت اما او هم تا حد امکان و توان سعی و تلاش کرد. من از قادریان هم راضی هستم و او می تواند با رفع نواقص در حد و اندازه های ایده آل باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در پاسخ به این سوال که کدام یک از مدال های طلای بچه ها با طعم شیرین تر و متفاوتی همراه بود گفت: باز هم تاکید می کنم که همه خوب و راضی کننده بودند و تمامی مدالها برای من شیرین و دلچسب بود اما کسب دو مدال برای من کمی دلچسب تر بود. کسب طلای اوزان ۸۰ و ۱۳۰ حال و هوای دیگری برای من داشت و لذت این قهرمانی را برای من دو چندان کرد. من از تیمم با تمام برد و باخت هایش راضی هستم و در مجموع نمره قبولی به آن می دهم.

بنا در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این قهرمانی در آسیا این بود که ما فهمیدیم در طول ۵ ماه کنار هم بودن و تلاش کردن چه جایگاهی داریم و آیا برنامه های ما در این مدت جواب داده یا خیر که خوشبختانه به نتایج و پاسخ خوبی رسیدیم. ما توان کسب ۸ مدال طلا را هم داشتیم و اگر می توانستیم با حواس جمع تر عمل کنیم این موفقیت دور از دسترس نبود. ما با کسب ۷ مدال رنگارنگ و قهرمانی نشن دادیم که کشتی ایران همچنان مقتدر است. فقط امیدوارم این روند تا المپیک ادامه یابد و در این میدان بزرگ با پیروزی و موفقیت عمل کنیم.

وی در خاتمه افزود: بعد از بازگشت به تهران و چند روز مرخصی بچه ها دوباره باید برای برنامه های بعدی استارت بزنیم بلافاصله اردوهای بلند مدت با مرخصی های کوتاه مدت را آغاز کنیم.همچنین باید خودمان را مهیای رقابتهای گزینشی المپیک در قزاقستان کنیم و تا روز ۲۵ اسفند ماه و زمان اعزام به این کشور با تمام قوا برای کسب سه سهمیه باقیمانده تلاش کنیم. آنچه مسلم است ما در نظر داریم به ۶ سهمیه راهی المپیک شویم و باید برای رسیدن به این هدف از بهترین ها استفاده کنیم.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/19/4/2002966.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×