» اخبار ایران و جهان » «اوباما» لایحه تشدید تحریم ها علیه کره شمالی را امضا کرد
اخبار ایران و جهان

«اوباما» لایحه تشدید تحریم ها علیه کره شمالی را امضا کرد

بهمن 30, 1394 009

رئیس جمهوری آمریکا با هدف مهار برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی با اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «باراک اوباما» ریاست جمهوری آمریکا قانون تشدید تحریم های کره شمالی را که پیشتر به تایید کنگره آمریکا رسیده بود، امضا کرد.

هدف از اعمال این تحریم ها قطع منابع مالی مورد نیاز دولت پیونگ یانگ برای توسعه کلاهک های هسته ای مینیاتوری عنوان می شود.

لایه تحریم های بیشتر آمریکا علیه کره شمالی در حالی به امضای اوباما رسید که واشنگتن در حال رایزنی با پکن به عنوان اصلی ترین حامی بین المللی کره شمالی است تا شاید به این ترتیب نظر مساعد چین را برای پذیرش قطعنامه جدید شورای امنیت در خصوص اعمال فشار بیشتر بر دولت پیونگ یانگ جلب کند.

این در حالیست که چین نسبت به اتخاذ اقداماتی که می تواند به فلج شدن اقتصاد کره شمالی منجر شود، هشدار داده است.

ناگفته نماند که به موجب تحریم های جدید واشنگتن، دارایی همه اشخاصی که داد و ستد آنها با کره شمالی به نوعی با برنامه هسته ای و تسلیحاتی این کشور در ارتباط بوده یا رنگ و بوی تضییع حقوق بشر را داشته باشد، مصادره خواهد شد.

علاوه بر این به موجب لایحه جدید، مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای حمایت از اقدامات به اصطلاح بشر دوستانه آمریکا در کره شمالی و پخش برنامه های رادیویی برای مردم این کشور در نظر گرفته شده است.

 کره شمالی در تاریخ ۷ ماه میلادی جاری (فوریه) و درست به فاصله یک ماه پس از آزمایش نخستین بمب هیدروژنی خود، آزمایش قرار دادن ماهواره در مدار زمین را با موفقیت پشت سر گذاشت.

اما از آنجا که  تکنولوژی راکت های دور برد پرتاب ماهواره شباهت زیادی با موشک های بالستیک دوربرد دارد، آمریکا و برخی از همپیمانان آسیایی نظیر کره جنوبی و ژاپن ترجیح می دهند آزمایش اخیر پرتاب ماهواره کره شمالی را یک آزمایش موشکی تلقی کنند و از همین رو برای تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت علیه دولت پیونگ یانگ به تب و تاب افتاده اند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/13/4/1996657.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×