» اخبار ایران و جهان » معیشت مهمترین موضوع آینده امنیت ملی/بایدبه فکرانقلابی ماندن باشیم
اخبار ایران و جهان

معیشت مهمترین موضوع آینده امنیت ملی/بایدبه فکرانقلابی ماندن باشیم

بهمن 27, 1394 009

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین موضوع امنیت ملی ایران در آینده، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که فساد هم گریبان آن را گرفته و باید با آن بی‌رحمانه مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار علی شمخانی در همایش «جهان در پیچ تاریخی، نقش جمهوری اسلامی در هندسه جهانی قدرت»، گفت: مردم ایران قبل از انقلاب در دوران پهلوی در انتخاب حاکم کشورشان هیچ نقشی نداشتند. هم اکنون نیز در منطقه ما برخی کشورها به صورت موروثی اداره می شود.

وی ادامه داد: سیاست منطقه ای حکومت پهلوی بر اساس ژاندارمی منطقه ای بود و جایگاه جهانی ایران در زمان پهلوی مشخص نبود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ایران، لنگر ثبات در منطقه است و همه به این موضوع اذعان دارند.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه های اقتصادی، گفت: در کشور ما در بحث اقتصاد کم و کاستی هایی وجود دارد و در این زمینه خوب عمل نکردیم.

شمخانی با اشاره به توفیقات هسته ای و دفاعی ایران و با بیان اینکه ما در علوم نانو و بیو حرفهای زیادی برای گفتن داریم، تاکید کرد: ایران باید چالش های اقتصادی را رفع کند و داشته های مثبت را به سمت برنامه های چند ساله میل دهد.

دریابان شمخانی با طرح این سوال که سکان دار اصلی چالش اقتصادی کیست، گفت: ابزار حل این چالش بعد از رفع تحریم ها وجود دارد و باید دولت برای رفع این چالش اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم تولید ثروت به خاطر محدودیت منابع، گفت: بزرگترین مشکل امنیت ملی ما، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که فساد هم گریبان آن را گرفته است و باید با بی‌رحمی با آن مبارزه کرد.

 شمخانی اظهار داشت: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که دوره ای از تحولات شگرف و دگرگون کننده جهانی را طی می کند. ما در دوره انتظار و دوره ای از بی نظمی و بی ثباتی که آبستن ظهور نظم جدیدی است، زندگی می کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این دوران، دوران انتقال از تاریخی به تاریخ دیگر و پیدایش طبقه جدید است.

وی با طرح این سئوال که آیا می توانیم تصویری مه آلود از آینده ترسیم کنیم، گفت: آیا می توانیم از نظم جدید سخن بگوییم و با قاطعیت، ظهور و تاریخی که در ظهور رقم خواهد خورد را پیش بینی کنیم.

شمخانی افزود: آیا می توانیم از موقعیت خاصی که جمهوری اسلامی در شکل دادن این گذار دارد، تصویری را ارائه کنیم؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه این گذار و بی نظمی برای ما فرصت است، گفت: باید به این سئوال پاسخ داد که آیا این گذار و بی نظمی بستر ظهور تمدن اسلامی است یا تهدیدی جدی است.

وی ادامه داد: آیا چشم انداز تاریخ و نظم جدید قابل رویت است؟ آیا ظهور جنبش های رادیکال در جهان اسلام بازگشت جهان اسلام به جاهلیت است یا خیزشی برای ظهور است؟ آیا جهان اسلام به سمت فروپاشی می رود، یا مقدمات بیداری را طی می‌کند؟ آیا این مسیر به زایش تمدن اسلامی می‌انجامد؟ پاسخ این سئوالات را کشمکش اراده ها می دهد.

دریابان شمخانی تصریح کرد: نظم تاریخی یعنی وجود بنیان هایی پولادین که به مثابه ابرواقعیت، واقعیت ها را در خود هضم می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هر تاریخی قوانین خود را دارد. سست شدن این قوانین مترادف با زایش خلاقیت است.

وی اظهار داشت: تمدن غربی، نظام سرمایه داری، حاکمیت مطلق دولت، قدرت مطلق ارتش و جنگ به عنوان گزینه های قاطع ابرواقعیت تاریخ موجود بودند که امروز موریانه تحول این ابرواقعیت ها را به میزان زیادی پوک کرده است.

شمخانی ظهور انقلاب اسلامی و پابرجایی آن را مترادف با از کار افتادن نظام قانون سلطه خواند و افزود: شکست آمریکا و خروج از عراق به معنای فروپاشی نظام سرکوب بود و بی ارزشی زرادخانه های آمریکا در مقابل بیداری اسلامی شاهدی بر فروپاشی قانون بازدارندگی هسته ای در نظام جدید است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اینکه قدرت ها به این نتیجه رسیده اند که در خاورمیانه جنگ راه حل نیست، به معنای فروپاشی نظم قبلی بر مبنای قدرت ارتش و جنگ است.

وی اظهار داشت: تیراندازی پاریس و ترس و واهمه آنها نشان دهنده فروپاشی نظم لیبرال دموکراسی است. شکل گیری مذاکرات هسته ای نیز به معنای فروپاشی قانون شکست ملت ها در مقابل تحریم است که ثابت کرد تحریم موثر نیست.

شمخانی ادامه داد: فروپاشی شوروی به معنای فروپاشی نظام ترادف بقا با مهار کردن تعریض خارجی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، شکست رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی در جنگ غزه و حزب‌الله را به معنای شکست نظم جنگ و قدرت خواند و گفت: همه این عوامل نشان دهنده پایان تاریخ و شکل گیری خلقت جدید است و مصداق بارز آیه جاء الحق و زهق الباطل می باشد.

وی با طرح این سئوال که آیا پایان تاریخ به معنای جایگزینی اصالت عدالت و انسانیت به جای باطل است، گفت: باید به این سئوال پاسخ داد که آیا جمهوری اسلامی و جامعه شیعه می تواند مثال‌واره و سرمشق تاریخ جدید باشد؟

 شمخانی گفت: موضوع انقلابی بودن، جهادی عمل کردن و مقاومت در مقابل هجمه این مفاهیم روشن می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: رویارویی منطقه ای جمهوری اسلامی به وضوح صحنه جدال نظم قدیم برای بقا را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه طرف‌های قدیم رفتنی هستند، گفت: مسئله امروز جمهوری اسلامی رفتن طرف‌های قدیم نیست؛ مسئله ما نمادسازی جدید است.

شمخانی افزود: امروز به دلیل تشتت در جهان اسلام، رژیم صهیونیستی فارغ‌تر از هر زمان دیگر از نظر تهدید عملیاتی در منطقه است، اما از هر زمان دیگری مضطرب‌تر می‌ باشد، چون احساس می کند کتاب تاریخ منطقه در حال ورق خوردن است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در مقابل، جمهوری اسلامی در فشار است اما آرامش دارد، زیرا امیدوار به نظم جدید است.

وی در پایان تصریح کرد: ما بیش از اینکه به فکر راندن دیگران از منطقه باشیم، باید مدعی ساختن مثال‌واره‌های درونی جمهوری اسلامی و انقلابی ماندن و مقاوم ماندن باشیم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/17/4/1906496.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×