» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » بارش برف در 14 استان/ 6900 مسافر از یخ زدگی نجات یافتند
اخبار ورزشی

بارش برف در 14 استان/ 6900 مسافر از یخ زدگی نجات یافتند

دی 29, 1392 007

تردد در برخی از استانها به علت بارش برف و باران به کندی صورت می گیرد.

سرهنگ کسری سیروسی، فرمانده پلیس راه استان فارس با اشاره به باز بودن تمام محورها گفت: تردد در برخی از محورهای فارس به دلیل بارش شدید برف به کندی انجام می شود. این محورها شامل محور شیراز – کازرون، شیراز – سپیدان (گردنه شول)، سپیدان – یاسوج، گردنه موک گردنه فیروزآباد، گردنه کولی کش و شهید آباد محور سعادت شهر – آباده است. در این راستا پلیس با خودروهای فاقد زنجیر چرخ برخورد و از تردد آنها جلوگیری می کند. رانندگان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت انجام سفر اقلام غذایی و همچنین وسایل گرمایی از قبیل پتو همراه داشته باشند.

مسئول مدیریت مرکز راههای استان اصفهان هم گفت: بارش برف موجب مه غلیظ و کاهش میدان دید در محورهای شهرضا – سمیرم ، اردستان – نائین ، اصفهان – نائین و دامنه – خوانسار شده است.
آقای کازرونی به رانندگان توصیه کرد در این محورها فاصله طولی را رعایت و با احتیاط رانندگی کنند و وسایل نقلیه خود رابه وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

بارش برف درنقاط مختلف استان اصفهان از بامداد دیروز تا بامداد امروز ادامه داشت. جمعیت هلال احمر استان اصفهان به بیش از هزار مسافر گرفتار در برف امدادرسانی کرده و آنان را اسکان داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت : نیروهای امدادی این جمعیت دیشب این مسافران گرفتار در برف را در جاده های برفگیر این استان از جمله شهرضا -سمیرم، فریدن -فریدونشهر، اصفهان – نائین،در مکانهای امن اسکان داده اند.

مومنی افزود: در پی بارش برف دیروز در این استان به 111 خودروی گرفتار در برف هم امدادرسانی شد. با فعالیت 37 پایگاه امدادونجات بین شهری 672 ست غذایی و 483 تخته پتو در بین در راه ماندگان توزیع شد. 720 نفر نجاتگر این جمعیت به همراه 6 آمبولانس ، 15 خودروی نجات ، 26 وانت کمک دار و 2 دستگاه آرگو آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان در محورهای مواصلاتی این استان است.

بارش برف و باران امروز در استان کویری خراسان جنوبی موجب شادی مردم خراسان جنوبی شد.

زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سربیشه 3 دهم میلیمتر برف باریده است گفت : از صبح امروز تاکنون چهار دهم میلیمتر در قاین ، کمتر از یک دهم میلیمتر در بیرجند، یک و شش دهم میلیمتر در طبس، چهار دهم میلیمتر در نهبندان، یک دهم میلیمتر در بشرویه، هفت دهم میلیـمتــر در ارسک و دو دهم میلیمتر در سرایان باران باریده است. بارندگی ها تا پایان وقت امروز و همچنین تا ظهر فردا ادامه دارد که بیشترین شدت بارندگی ها در طبس و نهبندان خواهد بود .بارش برف در سربیشه نیز تا امشب ادامه دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر گفت: ریزش بهمن گردنه کلوسه در شهرستان فریدونشهر را مسدود و راه ارتباطی 8 روستا را با مرکز این شهرستان قطع کرد. به رغم تلاش گروههای راهداری برای بازگشایی این مسیر ،ریزش بهمن به ارتفاع بیش از 4 متر ،کار باز گشایی را با مشکل روبرو کرده است. به علت انبوه برف ،کولاک شدید ،پیش بینی زمان مشخص برای بازگشایی راه این روستاها امکان ندارد و همچنان ارتباط روستاهای کلوسه ، دورک ، وزوه ، کاهگانک ، وستگان ، کاهگان بالا ، کاهگان پایین و کمران با مرکز شهرستان فریدونشهر قطع است.

یسلیانی از رانندگان خواست در صورت تردد در محورهای شهرستان فریدونشهر خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

یونس صیفوری، فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به اینکه جاده کوهبنان به کرمان از مناطق کوهستانی پابدانا با گردنه‌های برف‌گیر و شیب تند عبور می‌کند به منظور کاهش تلفات جرحی و فوتی از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی جلوگیری می‌شود.در صورت عدم توجه رانندگان به توصیه‌های پلیس رانندگان متخلف به همراه وسایل نقلیه به راهنمایی و رانندگی شهرستان منتقل می‌شوند.

صیفوری با تأکید بر رعایت نکات فنی و گرمایی توسط رانندگان در صورت سفرهای ضروری بیان داشت: با توجه به لغزندگی مسیرها از تردد موتورسیکلت‌ها در مسیرهای منتهی به شهرستان جلوگیری می‌شود. نیروهای راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی در ابتدای مسیرهای کوهبنان به راور و مسیر بافق، بهاباد و یزد مستقر هستند تا در صورت نیاز به رانندگان عبوری ارائه خدمات کنند و از تردد وسایل نقلیه بدون تجهیزات جلوگیری کنند.

سیدحمزه روح‌الامینی، رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان نیز گفت: از ساعات اولیه بارش در شب گذشته راهداران با چندین دستگاه سبک و سنگین عملیات خود را در مسیرهای منتهی به شهرستان آغاز کردند و در حال حاضر در محورهای مواصلاتی شهرستان چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند. گردنه‌های راه ارتباطی کوهبنان به زرند و مرکز استان که از معادن زغال‌سنگ پابدانا می‌گذرد به لحاظ کوهستانی بودن همراه با شیب تند از گردنه‌های برف‌گیر و بسیار خطرناک در استان کرمان محسوب می‌شود، لذا با توجه به مسیر تردد خوردهای حمل زغال‌سنگ و کارگران معادن در نخستین مرحله تمام تلاش خود را معطوف داشتیم تا این مسیر را بازگشایی کنیم.

 

امدادرسانی به ۷ هزار نفر

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 6900 در راه مانده برف و رهاسازی 1000 خودرو محبوس شده در برف خبر داد و در تشریح گزارش عملیات برف و کولاک در دو روز اخیر (27 الی 29 دی ماه)، گفت: در اثر بارش برف 14 استان کشور تحت تاثیر قرار گرفتند.

استان‌های اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان و یزد از برف سفید پوش شده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 512 امدادگر در قالب 113 تیم عملیاتی وظیفه نجات در راه ماندگان برف را بر عهده داشته‌اند، گفت: امدادگران به 6900 نفر را که در برف محبوس شده بودند امدادرسانی کرده و نسبت به اسکان اضطراری 1300 نفر از آنها اقدام کردند.

درخشان با بیان اینکه 1000 خودرو که در برف گرفتار شده بود، توسط امدادگران رهاسازی شدند، تصریح کرد: همچنین 900 بسته غذایی و 95 کیلوگرم خرما میان در راه ماندگان برف توزیع شد.

درخشان با بیان اینکه همچنین 1600 تخته پتو میان محبوس شدگان برف توزیع شد، گفت: امدادگران نسبت به انتقال 33 نفری که بر اثر بارش برف مصدوم شدند به مراکز درمانی اقدام کرده و جان دو زن باردار را که در برف محبوس شده بودند نیز از مرگ حتمی نجات دادند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×