» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » بسیج و تفکر بسیجی ترویج دهنده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.
اخبار شهرستان مبارکه

بسیج و تفکر بسیجی ترویج دهنده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

بهمن 26, 1394 0015

بسیج و تفکر بسیجی ترویج دهنده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه در حاشیه مراسم افتتاحیه و بهره برداری از بنگاه اقتصاد مقاومتی تولیدی گز و سوهان عسلی طعم بهشت در روستای کوشکچه ازتوابع زیباشهرِ شهرستان مبارکه  که باحضور مسئولین این شهرستان برگزار شد ، سرگرد پاسدار مهردادعقیلی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان مبارکه گفت:امروز رسالت سنگینی برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده همه ماست که بخشی از آن به حوزه های اقتصادی باز می گردد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی اصلی ترین برنامه بسیج سازندگی در حال حاضر ایجاد و راه اندازی واحدهای اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی است.

عقیلی در ادامه گفت:امروز باید موضوع اقتصاد مقاومتی در درون خانه ها آغاز شود تا به موفقیت های بیشتری در این عرصه نائل شویم.

ايشان از اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم ترین راهکار مقابله علیه تحریم ها یاد کرد و گفت : بسیج و تفکر بسیجی ترویج دهنده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

 

عقیلی  افزود :براساس منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در سال 94تا به امروز بسیج سازندگی سپاه ناحیه مبارکه بیش از 11میلیارد ریال وام به عرصه های اقتصادمقاومتی اختصاص داده است که تقریبا از این وام ها بیش از 60 عرصه و واحد اقتصاد مقاومتی که 65 شغل مستقیم و بیش از 400شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی گفت :سال گذشته نیز18میلیارد ریال اعتبار در میان بسیجیان توزیع کردیم که نظارت و سرکشی هم برآن نیز صورت گرفته است.

سرگردعقیلی اظهار کرد :۱۲ عرصه فعالیت برای اقتصاد مقاومتی در شهرستان مبارکه وجود دارد. وی تصریح کرد:بسیج سازندگی شهرستان مبارکه در زمینه پرورش مرغ بومی و پرورش ماکیان، پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، ورمی کمپوست، کشت زعفران، کارگاه های صنایع دستی و قالیبافی، پرورش ماهی، محصولات گل خانه ای، صنایع تبدیلی کوچک، پرورش شتر مرغ و همچنین دام سبک و سنگین حمایت می کند.

وی افزود:سعی ما بر این است که در سال آینده نیز حمایت این طرح ها ادامه داشته باشند و امیدواریم با جذب اعتبار که  از طریق استان صورت میپذیرد بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال بسیجیان و همچنین تولید ملی و بالا بردن امنیت غذایی کشور  کمک کنیم.

عقیلی اظهار کرد: ما در بحث جایگاه شهرستان در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکنون جز شهرستان های برتر در سطح استان بوده ایم.

وی در خصوص اشتغال معتادین پاک شده خبر داد و گفت:توانسته ایم به عنوان یکی از شهرستان های نمونه گامهای موثری را برای بیش  از30نفر از معتادین پاک شده را در صنایع تبدیلی جهت ایجاد اشتغال برداریم .

عقیلی گفت:سعی میکینیم 100درصد اعتبارات تخصیص داده شده به ناحیه را جذب کنیم تا به اهداف مورد نظر برسیم.

وی در آخر از اجرای ایستگاه مهربانی در یکی از واحدهای مقاومت بسیج خواهران تابع سپاه ناحیه مبارکه خبر داد و گفت:

در راستای محرومیت زدایی و کمک به اقشار کم درآمد جامعه  یکی از پایگاههای  مقاومت بسیج خواهران ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه اقدام به راه اندازی ایستگاه مهربانی در محل مسجد جامع محله قهنویه نمود که در این طرح خانواده ها وسایل و لوازم مازاد خانه خود را تحویل مسئولین استگاه مهربانی داده و مسئولین پایگاه با بررسی نیازهای خانواده های نیاز مند نسبت به توزیع اقلام جمع آوری شده اقدام می نمایند.

وی اظهار داشت :از اقلامی که تابه حال در این طرح  جمع آوری شده چندین جهیزیه  و همچنین در ایام مختلف سال توزیع سبد کالا صورت گرفته است

.

 

انتهای خبر/

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×