» عمومی » فناوری اطلاعات » عرضه لنز هوشمند توسط گوگل برای بیماران دیابتی
فناوری اطلاعات

عرضه لنز هوشمند توسط گوگل برای بیماران دیابتی

دی 28, 1392 009

محققان گوگل دست یه توسعه لنز هوشمندی زده اند که ممکن است نسخه کوچک شده عینک گوگل در بعد سلامت برای بیماران شود.

 

این روزها از اتاق شوی روی آب گوگل گرفته تا پروژه کالیکوی گوگل برای حل مشکل “مرگ” در انسان، همه جا پای گوگل در میان بوده و نباید لنزهای هوشمند هم باعث تعجب ما شود.

ورود در اینترنت به صورت عادی فناوری در دست توسعه را روی قله ها جای می دهد. لنز هوشمند گوگل ممکن است راه جدیدی برای دنیای انسانی در قرن 21 فراهم سازد.لنز هوشمند جدیدترین پروژه لو رفته در مرکز تحقیقات گوگل ایکس است که نمایشی نبوده و به زودی به عنوان نسخه جدید گوگل گلس مورد استفاده تجاری قرار خواهد گرفت.

این لنز برای کسانی که دیابت دارند مفید بوده و می تواند از طریق اندازه گیری اشک چشم، سطح گلوکز را به شما بگوید.تراشه کوچک بی سیم همراه با حسگر گلوکز در لنز تعبیه شده که ما بین دو لایه ای که در تماس مستقیم با چشم است، قرار داده می شوند.

بابک پرویز و برایان اوتیس دو محقق گوگل و مبدع این لنز هستند که در حال تکمیل پروژه بوده و می گویند {لینک} برای درمان بیماری تلاش می کنند که از هر 19 نفر در جهان یک نفر بدان مبتلاست.

آنها در وبلاگ خود نوشتند که سطح گلوگز با خوردن و ورزش کردن و شیرینی بالا و پایین می شود و پایین آمدن ناگهانی ان خطرناک بوده و باید مانیتورینگی وجود داشته باشد تا سطح آن را اعلام کند تا افراد مبتلا و دیابتی که هر روز با دستگاه قند خون خود را اندازه می گیرند، به راحتی از سطح گلوکز خون خود مطلع شوند. از آنجایی که خیلی از افراد روزانه قند خون را چک نکرده و بعد از حاد شدن مشکل به دکتر مراجعه می کنند، لذا چنین لنزی می تواند کارا و مفید باشد.

گوگل از یک سو روی مرحله فنی پروژه کار کرده و از سوی دیگر با مقامات بهداشتی-درمانی امریکا وارد مذاکره شده تا طرح را برایشان جا بیندازد و شرکای اقتصادی نیز ترغیب شوند تا در این پروژه مشارک داشته باشند.

14-1-17-12122zdnet-google-smart-contact-lens-620x413

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×