» اخبار ایران و جهان » نمایش ماهواره‌بر «سيمرغ» و موشك بالستيك «عماد» در روز ۲۲ بهمن
اخبار ایران و جهان

نمایش ماهواره‌بر «سيمرغ» و موشك بالستيك «عماد» در روز ۲۲ بهمن

بهمن 20, 1394 0013

وزارت دفاع اعلام کرد: متخصصان افتخارآفرين سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، ماهواره‌بر سيمرغ و موشك بالستيك عماد را در مسير راهپيمايي ۲۲ بهمن در خيابان آزادي تهران به نمايش مي‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، اين ۲ دستاورد مهم وزارت دفاع در حوزه فضايي و موشكي به عنوان نماد خوداتكايي و تحريم‌شكني، تبلور اراده ملتي است كه با ايثار، مقاومت و پايداري بي‌نظير خود، سي و هفتمين فجر پيروزي را با اقتدار، عزت و سربلندي جشن مي‌گيرند.

گفتني است سيمرغ، ماهواره‌بري دو مرحله‌ای است كه در راستاي دستيابي به بخشي از اهداف برنامه فضايي ايران توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است و با بهره‌گيري از پيشران سوخت مايع مي‌تواند، ماهواره هايي در رده جرمي سنگين‌تر نسبت به ماهواره‌بر سفير، با حداكثر وزن ۱۰۰ كيلوگرم را در مدار حدود ۵۰۰ كيلومتري و زاويه ميل مداري ۵۵ درجه قرار دهد. همچنين سيمرغ قادر به تزريق ماهواره‌هايي با جرم چند صد كيلوگرم در مدارهاي نزديك به زمين  ( LEO )است .

موشك «عماد» نيز كه تمامي مراحل طراحي و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع صورت گرفته است، نخستين موشك دوربرد جمهوري اسلامي ايران با قابليت هدايت و كنترل تا لحظه اصابت به هدف است كه قادر است، اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور كامل منهدم كند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/18/3/1874062.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×