» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » افتتاح سپهر پليمر سپاهان مبارکه با حضور وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

افتتاح سپهر پليمر سپاهان مبارکه با حضور وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات

بهمن 17, 1394 0026

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: استان اصفهان از زير ساخت هاي خوبي در زمينه ارتباطات برخوردار است و براي اجراي دولت الكترونيك بيش از ساير استانها آمادگي دارد.

به گزارش پایگاه خبری سایت شمس ، محمود واعظي روز شنبه در آيين افتتاح فاز اول شركت سپهر پليمر سپاهان و واحد جديد شركت گلنور،با بيان اينكه استان اصفهان قطب صنعت كشور شده و مسئولان توجه جدي دارند،افزود: امروز مي توانيم ادعا كنيم كه استان اصفهان از زير ساخت بسيار خوبي در رابطه با “آي تي” و “سي تي” (مخابرات و اينترنت) برخوردار شده است.

واعظي با بيان اينكه در شبكه انتقال استان اصفهان گشايش بسيار خوبي انجام شده و حدود سه برابر شده است، گفت: مشتركين اينترنت استان اصفهان از ابتداي فعاليت دولت يازدهم تا كنون حدود ۵.۵ برابر افزايش پيدا كرده است.

وي با اشاره به پهناي باند اينترنت استان اصفهان نسبت به ابتداي كار دولت يازدهم ۳.۹ برابر افزايش يافته است، گفت: ادعا مي كنيم كه هر چيزي كه در اين استان براي اينترنت نياز باشد، فراهم شده است.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت:اميدوارم با خط اعتباري تخصيص داده شده و علاقمندي موجود،بتوانيم مطابق آنچه كه قول داديم پروژه ها را با سرعت بيشتري پيش ببريم.

وي با بيان اينكه پروژه هاي مختلفي كه در استان اصفهان براي افتتاح در دهه مبارك فجر تدارك ديده شده بود، اظهار كرد: در اين پروژه ها بيش از ۸۵۰ ميليارد تومان پروژه در استان اصفهان به بهره برداري مي رسد.

واعظي با بيان اينكه تكنولوژي نسل چهارم تلفن همراه بسيار گران و هزينه بر است، گفت:اين پروژه ها از سال گذشته در شهرهاي مختلف استان براي ورود نسل سوم تلفن همراه بطور كامل انجام شده و در برخي از شهرها براي نسل چهارم تلفن همراه در حال انجام است.

وي گفت: فعاليت گسترده اي را با توجه به فارغ التحصيلان دانشگاهي، دانشگاهها و پارك هاي علم و فناوري كه در استان اصفهان وجود دارد، براي اشتغال جوانها و فارغ التحصيلان استان آغاز كرديم.

واعظي افزود: در اين زمينه با دانشگاه مشغول مذاكره هستيم تا از طريق ۱۲۰ ميليارد تومان وام وجوه اداره شده بخشي را براي تشكيل شركت هاي دانش بنيان در استان اصفهان و تبديل ايده هاي آنها به محصول تخصيص دهيم.

واعظي با بيان اينكه سياست دولت حمايت از اينگونه پروژه ها است،گفت:با افتتاح اين پروژه ها علاوه بر برطرف شدن نيازهاي داخلي و ايجاد اشتغال در استان، بازارهاي خوبي براي صادرات ايجاد خواهد شد .

وي گفت: ارتباط با فيبر نوري بين شهرهاي مختلف استان اصفهان آماده شده است.

واعظي افزود: دولت از طريق تسهيلات بانكي و كمك هاي وزارت صنعت معدن و تجارت از پروژه هاي بخش خصوص حمايت مي كند.

وزير ارتباطات با بيان اينكه سال آينده را سال شكوفايي اقتصاد عنوان شده است، افزود: اميدواريم اين نوع فعاليت ها موجب تقويت صادرات، افزايش اشتغال شود و شكوفايي اقتصاد را به همراه داشته باشد.

واعظي با اشاره به سفر رييس جمهور و هيات همراه به ايتاليا و فرانسه گفت: بعد از گشايشي كه در اثر لغو تحريم ها بوجود آمد، در سفر رييس جمهور به اروپا  دو سند مهم در زمينه ارتباطات در ايتاليا و فرانسه امضا شد.

وي با بيان اينكه فضاي خوبي براي همكاري با اروپا ايجاد شده است، افزود:  ۱۸ شركت بزرگ “آي تي” “سي تي” و فضايي” در اين سفر رييس جمهور را همراهي كردند.

فرماندار مباركه:بحمدالله بعد از۱۰سال خنده بر لبان كشاورزان شهرستان مباركه نشست

فرماندار مباركه با بيان اينكه بحمدالله بعد از ۱۰سال خنده بر لبان كشاورزان شهرستان مباركه نشست، افزود: در اين سه مرحله كشت شاهد هيچگونه نارضايتي از طرف كشاورزان نبوديم .

علي اصغر ذاكري در مراسم افتتاح فاز اول شركت سپهر پليمر سپاهان با تبريك ايام الله دهه فجر و تقارن آن با پيروزي بزرگ برجام ، با بيان اينكه از دكتر واعظي بعنوان نماينده دولت تدبير و اميد انتظار داريم كه پيام تشكر مردم شهرستان مباركه را به استحضار رياست محترم جمهور برسانند، اظهار كرد: سه مرحله كشت در دوره مسئوليت بنده انجام شده و در اين فاصله ۹ ماهه عليرقم كاهش نزولات آسماني نسبت به سنوات قبل، با تدبير، مديريت و درايت استاندار اصفهان در هر سه مرحله كشت (بويژه در دوسال اخير) آب در اختيار تمام كشاورزان قرار گرفت .

فرماندار مباركه با بيان اينكه اين شهرستان با جمعيتي بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در دو بخش كشاورزي و صنعتي فعال است، گفت: از طرف كشاورزان شهرستان مباركه از تدبير، درايت و مديريت استاندار اصفهان در خصوص توزيع آب، از رياست محترم جمهور در اين زمينه قدرداني مي كنيم.

وي افزود: اميدواريم اين روند تا آخر ادامه داشته باشد.

ذاكري با اشاره به اينكه مسئولان شهرستان خدمات خوبي در راستاي راه اندازي مجموعه هاي صنعتي انجام داده اند، اظهار كرد:راه اندازي و بهره برداري از شركت هاي بزرگ صنعتي افتخاري براي نظام اسلامي محسوب مي شود.

وي گفت: مردم شهرستان مباركه در انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲ با حضور ۸۱ درصدي در پاي صندوق هاي اخذ راي،نزديك به ۶۳ درصد مردم به سياست هاي دولت تدبير و اميد راي دادند كه افتخاري براي اين شهرستان محسوب مي شود.

فرماندار مباركه افزود: همچون گذشته در هفتم اسفندماه شاهد ميثاق مجددي مردم اين شهرستان با آرمانهاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و دولت تدبير و اميد خواهيم بود.

ذاكري گفت: اميدواريم با تحولاتي كه در اثر موفقيت در برجام اتفاق افتاده شاهد رونق بيشتري در صنعت كشور و استان اصفهان باشيم.

در سفر وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به فاز اول شركت سپهر پليمر واقع در شهرك صنعتي ه راهي مباركه و واحد جديد شركت گلنور در شهرك صنعتي اشترجان به بهره برداري رسيد.

شركت سپهر پليمر توليد كننده فيلم پلي استر، فيلم سي سي پي، فيلم پلي آميد و كاغذ مصنوعي است .

شركت كارخانجات سپهر پليمر سپاهان در سال ۱۳۷۸ در راستاي توليد فيلم هاي بسته بندي در سطح جهاني پايه ريزي و در زميني به مساحت ۱۵۰هزار متر مربع بنا نهاده شد.

 شركت گلنور به منظور تامين بخشي از نيازهاي صنعت برق كشور در سال ۱۳۷۲ تاسيس شد و با توليد محصولات چراغ‌هاي خياباني ال اي دي ،چراغ‌هاي پاركي ال اي دي، يكي از توليدكنندگان انبوه چراغ‌هاي خياباني و روشنايي در ايران است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×