» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » واردات بی رویه آفتی بر گردن کارگران فولادمبارکه و ذوب آهن اصفهان
اخبار شهرستان مبارکه - شهرستان مبارکه - فولاد مبارکه

واردات بی رویه آفتی بر گردن کارگران فولادمبارکه و ذوب آهن اصفهان

بهمن 17, 1394 0011

به گزارش سایت شمس . حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت تعدیل نیرو در شرکت‌های صنعتی اصفهان نظیر ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که باعث شده در حال حاضر در سراسر کشور و استان اصفهان تعدیل نیرو در شرکت‌های ما وجود دارد، واردات بی‌رویه بوده و در حال حاضر هیچ کس جلوی آنها را نمی‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر آهن‌آلات، یا میلگرد، ورق و دیگر محصولات فولادی به کشور وارد می‌شود و به این دلیل، صنعت فولاد و شرکت‌هایی همچون ذوب‌آهن و شرکت فولاد مبارکه در این زمینه با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت‌ها و کارخانجات دیگر نیز با این مشکل مواجه هستند. به عنوان مثال یکی از کارخانه‌های روغن نباتی ما به دلیل نیاز به سرمایه در گردش و حفظ خود، با 700 نفر نیرو، به دنبال تعطیلی است.

وی با انتقاد از شرایط کنونی شرکت‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر من اگر فکری به حال صنعت نشود و جلوی واردات بی‌رویه گرفته نشود، ما در پایان سال با مشکل اجتماعی بزرگی روبرو می‌شویم زیرا این کارگران در پایان سال و ایام عید، نیاز به پول دارند.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی افزود: هرچه ادعا کنیم که تورم پائین آمده، اگر مردم چیزی در بساط نداشته باشند و پولی برای خرید نداشته باشند، رکود افزایش پیدا می‌کند و معضلات اجتماعی بیشتر می‌شود.

وی گفت: شرکت ذوب‌آهن 400 هزار تن آهن تولید و انبار کرده زیرا کسی آن را نمی‌خرد و این در حالی است که هم‌اکنون که آهن ذوب‌آهن انبار شده، از سوی دیگر نیز آهن‌آلات در حال وارد شدن به کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر اجازه ورود این آهن آلات را ندهند و اجازه دهند که آهن داخلی به فروش برسد، مشکل ذوب‌آهن رفع می‌شود زیرا در حال حاضر این شرکت به برخی طلبکاران خود اعلام کرده که به جای طلب‌های خود آهن دریافت کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×