» اخبار ایران و جهان » سه نماینده کنگره آمریکا خواستار سفر به ایران شدند
اخبار ایران و جهان

سه نماینده کنگره آمریکا خواستار سفر به ایران شدند

بهمن 16, 1394 008

سه نماینده کنگره آمریکا خواستار سفر به ایران در زمان برگزاری انتخابات شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست آی، گزارش‌ها حاکی است که سه نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته اند که با حضور در دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن برای سفر به تهران تقاضای روادید کرده‌اند.

روزنامه «هیل» نیز در این رابطه می نویسد: این سه عضو جمهوریخواه کنگره همزمان با تقاضای رویداد در روز پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه در نامه‌ای به مقامات عالی جمهوری اسلامی از آنها خواسته اند به درخواست روادیدشان توجه کنند.

بر اساس این گزارش، «مایکل پمپئو» از ایالت کانزاس، «لی زلدین» از ایالت نیویورک و «فرانک لوبی‌یاندو» از ایالت نیوجرسی گفته اند، هدف اصلی آنها از این سفر مشاهده انتخابات ایران از نزدیک است.

آنها در این نامه گفته اند: هدف اصلی ما از این سفر مشاهده انتخابات شما درهفتم اسفندماه است. این یک رویداد تاریخی است. ما مایلیم چگونگی دموکراسی ایرانی را از نزدیک مشاهده کنیم. مایه شرمساری خواهد بود که هیچ آمریکایی این فرصت را نداشته باشد که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی بر آزاد و عادلانه بودن انتخابات صحه بگذارد.

این سه نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا همچنین گفته اند می خواهند با سفر به تهران بر نحوه اجرای توافق هسته‌ای توسط ایران نظارت کنند.

این در حالی است که این سه نماینده کنگره از مخالفان توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 هستند.

لی زلدین در بیانیه‌ای گفته است: مردم آمریکا حق دارند که به اطلاعات دست اول و معتبری از واقعیت‌های امروز ایران، چگونگی اجرای توافق هسته ای، وضعیت گروگان‌های آمریکایی و اهداف سیاست خارجی ایران دست یابند.

مایکل پمپئو نیز گفته است:اگر آن گونه که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و جان کری وزیر امور خارجه مدعی اند ایران یک شریک واقعی برای صلح است، در این صورت رهبران ایران برای صدور روادید برای ما مشکلی نخواهند داشت.»

به گزارش «هیل» این در خواست نمایندگان جمهوریخواه در نظر طرفداران توافق هسته‌ای با ایران بیشتر جنبه نمایشی دارد. چرا که سال گذشته جمهوریخواهان در کنگره تلاش کردند تا مانع انجام این توافق بشوند، اما تلاش‌های آنها نتیجه‌ای در بر نداشت.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/05/3/1988515.jpg

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×