» عمومی » پزشکی سلامت » یک راه‌حل ساده برای کاهش دل‌دردِ نوزادان
پزشکی سلامت

یک راه‌حل ساده برای کاهش دل‌دردِ نوزادان

دی 26, 1392 0010

پزشکان ایتالیایی معتقدند نوزدانی که در سه ماه نخست تولد به آنها قطره‌ پروبیوتیک داده می‌شود، کمتر به دل‌درد و قولنج، رفلاکس اسید معده و یبوست مبتلا می‌شوند.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا، به گفته پزشکان دل‌درد نوزادان یکی از پنج دلیل اصلی است که موجب استرس و نگرانی والدین می‌شود و آنان را وادار می‌سازد تا فرزندشان را برای معاینه نزد پزشک ببرند.

 

دکتر «فلاویا ایندریو»، محقق ارشد این مطالعه گفت: در اروپا پروبوتیک‌ها به طور گسترده‌ای در درمان دل‌درد و قولنج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که به حفظ تعادل طبیعی ارگانیسم‌ها در روده‌ها کمک می‌کنند و برای مشخص شدن تاثیر این نوع باکتری در پیشگیری از دل‌درد و دیگر بیماری‌های گوارشی، پزشکان در بیش از 500 نوزاد از قطره پروبیوتیک یا یک نوع دارونما استفاده کردند.

 

طبق مشاهدات پزشکان در دوره سه ماهه این بررسی، نوزادانی که از قطره پروبیوتیک مصرف کرده بودند کمتر به دل‌درد و دیگر مشکلات گوارشی مبتلا شده بودند. دل درد، رفلاکس اسید معده و یبوست از شایع‌ترین مشکلات دستگاه گوارشی در نوزادان هستند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، به طور طبیعی روده‌ها از حدود 400 نوع باکتری پروبیوتیک برخوردارند که در کاهش باکتری‌های مضر و حفظ سلامت سیستم گوارشی موثر هستند و یکی از معمول‌ترین باکتری‌های پروبیوتیک «لاکتوباسیلوس» است که در ماست وجود دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×