» عمومی » فرهنگی ادبی » موسیقی ایرانی را با هارمونیکا بشنوید/ رقابت در فضای حرفه‌ای
فرهنگی ادبی

موسیقی ایرانی را با هارمونیکا بشنوید/ رقابت در فضای حرفه‌ای

بهمن 14, 1394 0019

بابک صفرنژاد نوازنده هارمونیکا در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر همراه با گروه «آهیل» به اجرای چند قطعه موسیقایی در سبک های مختلف می پردازد.

بابک صفرنژاد درباره تازه‌ترین کنسرت گروه «آهیل» که در چارچوب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود به خبرنگار مهر گفت: چندی پیش در چند رسانه خواندم که قرار است گروه ما قطعاتی از موسیقی راک و بلوز را در جشنواره اجرا کند در حالیکه رپرتوار مدنظر ما بیشتر به موسیقی فیوژن نزدیک است و اتفاقا تلاش کردم در رپرتوار پیش‌رو برخی از نواهای محلی را هم اجرا کنم. البته چند قطعه در حوزه موسیقی راک و بلوز هم در این برنامه آماده کرده ام که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: تمام تنظیم‌های این کنسرت به عهده حمزه یگانه است و فرزاد فخرالدینی گیتار الکتریک، حمزه یگانه کیبورد، امیرعلی طاهری درامز، امیرعلی ماسوریان بیس و بنده هارمونیکا به عنوان نوازندگان، گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهیم. پیش از این قرار بود آرش سعیدی نیز در کنار ما حضور داشته باشد اما به دلیل همکاری با گروه بنیامین برای اجرای کنسرت، نتوانستیم از حضورش بهره مند شویم.

این نوازنده هارمونیکا در توضیح بیشتر کنسرت گروهشان در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: یکی از ویژگی های این کنسرت حضور پررنگ موسیقی ایرانی است که با توجه به حضور ساز هارمونیکا و اجرای درآمدی از چهارگاه تصور می کنم مخاطبان با برنامه لذت بخشی رو به رو خواهند بود. ما سعی کردیم با حفظ سبک و استایل موسیقی ایرانی فضای متفاوتی را تجربه کنیم که حداقل برای من بسیار لذت بخش بود.

صفرنژاد در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: بعد از اینکه دبیرخانه جشنواره از من برای حضور در این رویداد دعوت کرد متوجه شدم گروه های بسیار خوبی در بخش راک و تلفیقی وجود دارند که ما سال ها در کنار هم با این بچه های خوب موسیقی همکاری های متعددی داشتیم. در همین دوره گروه هایی چون «کامنت» و «داماهی» هم حضور خوبی دارند که همین فضا موجب ایجاد انگیزه های بیشتر برای حضور در جشنواره شده است.

این هنرمند در پایان گفت: خیلی ها در این مدت به من گفته بودند که چرا کم کار شدم که دلیل من برای این حضور کمرنگ درگیری بنده با بیماری سرطان پدرم بود و بعد از فوت وی اصلا حال و هوای خوبی برای کار کردن نداشتم اما مدتی است تصمیم گرفته ام فعالیت‌هایم را از سر بگیرم و اگر خدا بخواهد به طور حتم در سال ۹۵ برنامه های زیادی دارم.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/02/4/1985305.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×