» اخبار ایران و جهان » سفر وزیر خارجه آلمان به ایران و عربستان از سه شنبه آغاز می‌شود
اخبار ایران و جهان

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران و عربستان از سه شنبه آغاز می‌شود

بهمن 11, 1394 0012

یک روزنامه آلمانی از سفر وزیر خارجه آلمان به ایران و عربستان به منظور میانجی گری برای حل اختلافات میان این دو خبر داد که از روز سه شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم  به نقل از روزنامه “دی ولت، “فرانک والتر اشتاین مایر”، می خواهد در سفر خود به ایران و عربستان که از روز سه شنبه آغاز می شود درباره مسائل و اختلافات بین این دو کشور آشکارا سخن گفته و در راستای حل مناقشات بین این دو میانجی گری کند.

اشتاین مایر در گفتگو با روزنامه “دی ولت”  سفرخود به ایران و عربستان را فرصتی برای اعتماد سازی در منطقه ارزیابی کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت طبیعتا این خیلی راحت تر است که بگوییم ما نمی خواهیم با کشورهایی که تصور دیگری از حقوق بشر، آزادی بیان و نقش زن دارند هیچ ارتباطی داشته باشیم چرا که نمی خواهیم دست های خود را آلوده کنیم. اما با چنین رویکردی سیاست خارجی هرگز در یک دنیای گیج کننده پر از درگیری های خطرناک کار نکرده و پیش نمی رود.

اشتاین مایر سفر خود به ایران و عربستان را فرصتی برای ایجاد اعتماد در منطقه دانسته و گفت: به نفع ما است و ما باید همه تلاش خود را کنیم تا به این ترتیب تنش ها بی وقفه تشدید نشده و از امکانات موجود استفاده کنیم تا کانال هایی برای گفتگو ایجاد کرده و در اعتماد سازی سهمی را ایفا کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که هر گونه تشدید تنش جدیدی بین تهران و ریاض شرایط را وخیم تر کرده و هر گونه جستجو برای راه حل را دشوار تر می کند. در همه جای منطقه خاورمیانه بحران ها و درگیری های خونین به صورت جدایی ناپذیر به اختلافات عمیق بین شیعه و سنی و مبارزات برای برتری در منطقه بین آل سعود سنی و ایران شیعی گره خورده است.

تاثیرات این تحولات فاجعه بار را ما بخصوص در روند مذاکرات صلح ژنو برای سوریه که بالاخره امید برای پایان خونریزی ها و دستیابی به یک راه حل سیاسی را باید ایجاد کند حس می کنیم. اما این روند نمی تواند و نمی شود که بدون فشار مشترک از خارج و همراهی همچنین قدرت های منطقه ای شکل بگیرد.

“اشتاین مایر” در بخش دیگری از سخنانش به مسئله یمن پرداخته و گفت: از شروع سال جاری میلادی تلاش های میانجی گرانه سازمان ملل در این باره به بن بست رسیده و درگیری ها دوباره تشدید شده است. رنج مردم همچنان ادامه دارد.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/07/26/139407261503212896323574.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×