» اخبار ایران و جهان » روحانی: دولت به دنبال حل مشکل اشتغال است/ خانه شهدا می‌روم روحیه می‌گیرم
اخبار ایران و جهان

روحانی: دولت به دنبال حل مشکل اشتغال است/ خانه شهدا می‌روم روحیه می‌گیرم

دی 25, 1392 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از تسنیم،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، امشب در دومین روز از سفر استانی خود به خوزستان در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران  استان خوزستان با بیان اینکه در این جمع نمی‌توانم جز تواضع و کرنش و جز اینکه بگویم شما افتخار ایران، کشور و انقلاب هستید، گفت: این که گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب ایثارگران و خانواده‌های آنها هستند سخنی درستی است.

وی با اشاره به خشونت رژیم شاه در برخورد با طلاب در مدرسه فیضه، اظهار داشت: قم در دوم فروردین 42 وضع وحشتناکی داشت. همه جا بسته بود و درب یک خانه باز بود و آن هم خانه امام(ره) بود. من شب سوم فروردین به خانه امام(ره) رفتم و حقیقتا آرامش را در چهره امام‌خمینی(ره) می‌شد تماشا کرد که این آرامش زمینه‌ساز حرکت‌های مردمی شد.

روحانی خاطرنشان کرد: مگر بدون ایثار و فداکاری انقلاب پیروز می‌شد. وقتی روحیه ایثار، جهاد و فداکاری بیاید لطف خدا هم همراه خواهد بود. آنهایی که در این انقلاب شهید شدند جایشان بهشت نیست بلکه فردوس اعلاست. آنها جایگاه برتری دارند.

وی تصریح کرد: خداوند به شهیدان در میدان رزم لبخند می‌زند و آنچه مهم است رضای خداست و شما نمی‌دانید که فرزندانتان در پیشگاه خدا چه مقامی دارند. شهدای‌مان هم در راه انقلاب مظلوم بودند و هم در دفاع‌مقدس و هیچ‌کس به ما کمک نکرد. ما در جنگ تنها و مظلوم بودیم اما لطف خدا و انبیاء شامل حال ما بوده است.

وی به ذکر خاطره‌ای از سرکشی خود به انبار و مهمات کشور در دوران دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: بنده در همان هفته‌های آغازین جنگ به همراه هیئتی مامور بودم تا از انبارها و زاغه‌ها بازدید کنم. می‌خواهم به مظلومیت کشورمان اشاره کنم. سپاه که در آن زمان هنوز از نظر ادوات توانمند نبود و در واقع نوعی نیروی انتظامی بود تا نیروی نظامی دنبال خمپاره 60 بود. خمپاره 60 ابزار جنگی خیلی ساده است. ما تمام انبارها را گشتیم و فقط در یک زاغه مهمات در شیراز خمپاره 60 پیدا شد و ما از این خبر خیلی خوشحال شدیم. منظور من مظلومیت ما بود. تنها بودیم و فرزندان شما مظلومانه جنگیدند.

روحانی افزود: ما در دوران دفاع مقدس اخلاقی جنگیدیم. رزمندگان ما قمقمه آب‌شان را در اختیار اسرا قرار دادند. ما انسانی جنگیدیم و همه اصول را رعایت کردیم. بیش از دو و نیم سال شهرهای ما مورد حمله موشک‌های دشمن قرار گرفت، اما ما نزدیم و خدمت امام(ره) رفتیم و ایشان فرمودند که می‌ترسیم بی‌گناه کشته شوند و بعد از دو سال امام(ره) از فرماندهان خواستند که اگر شهری را بمباران می‌کنند 48 ساعت قبل از رادیو اعلام کنند تا مردم فرصت ترک شهر را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما را زیر حملات شیمیایی قرار دادند. همه می‌دانند که ساخت سلاح شیمیایی کار سختی نیست، اما ما این کار را نکردیم. می‌توانستیم صدمات مهمی به متجاوزان وارد کنیم اما همه اصول را رعایت کردیم.

به گزارش تسنیم این بخش از سخنان روحانی با تکبیر و مرگ بر آمریکای حاضرین همراه بود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما به سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، عشایر و بالاتر از آن به بسیج قهرمان افتخار می‌کنیم، گفت: خانواده‌های ایثارگران و رزمندگان عزیز سرمایه اجتماعی هستند. فکر نکنید می‌خواهم سخنی بگویم که با واقعیت منطبق نباشد، اما وقتی به خانه شهدا می‌روم خدا شاهد است که روحیه می‌گیرم.

روحانی افزود:‌ مگر دولت قادر است در برابر این خانواده‌ها کاری کند. هر کاری هم انجام دهد هیچ است. آن کاری که شما و فرزندان عزیزان شما انجام دادند مگر قابل جبران است و اجر بی‌حساب را خداوند به شهیدان داده است.

به گفته وی دولت وظیفه دارد در چارچوب وظایف و توانش وارد عمل شود و از خانواده شهدا و ایثاگران عزیز حمایت کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنده از همان روز به آقای محلاتی گفتم که نسبت به خانواده ایثارگر حساسیت دارم و باید کارهای لازم برای آنها انجام داد، هرچند که هر کاری کنیم هیچ است.

روحانی گفت: احترام و تکریم خانواده شهدا یک تعارف نیست، بلکه وظیفه است و همه باید افتخار کنیم و خانواده ایثارگران، شهیدان و آزادگان هستیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه و امروز نیاز به روحیه جهاد و فداکاری داریم، تصریح کرد: تنش‌زدایی و تعامل سازنده با دنیا وقتی ارزشمند است که قدرت ملی‌مان را بالا ببریم و اگر قدرت ملی بالا رفت می‌توانیم از روابط صحیح استفاده مثبت کنیم. اگر بتوانیم اعتمادسازی کرده و همکاری با سایر کشورها را افزایش دهیم ارزش است و ارزشش وقتی مشخص است که قدرت ملی بالا رود و قدرت ملی یعنی قدرت نظامی، اقتصادی، سرمایه اجتماعی، سرمایه معنوی و فرهنگی.

وی با ابراز امیدواری برای دستیابی به اهداف مورد نظر و ترسیم شده در دولت یازدهم خطاب به خانواده شهدا، گفت: عزیزان شما نه تنها زنده یادند، بلکه زده‌اند و اگر کسی بگوید شهید مرده است به تعبیر قرآن درکش ناقص است.

به گفته وی دولت به دنبال حل مشکلات از جمله اشتغال است. دولت می‌داند که بزرگ‌ترین مشکلش اشتغال است و تردیدی در آن نیست، اما بحث تورم سنگین بود و مجبور شدیم جهت جلوگیری از افزایش تورم در این حوزه وقت بیشتری بگذاریم، اما در بحث اشتغال حتما خانواده ایثارگران در اولویت هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه علمی ایثارگران در مراتب علمی، خاطرنشان کرد: انشاءالله تلاش می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم. دولت انشاءالله به انجام وظیفه خود در قبال خانواده ایثارگران و شهدا عمل خواهد کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×