» عمومی » فناوری اطلاعات » دقیقاً چه زمانی باید باتری لپ‌تاپمان را عوض کنیم؟ / آموزش
فناوری اطلاعات

دقیقاً چه زمانی باید باتری لپ‌تاپمان را عوض کنیم؟ / آموزش

بهمن 9, 1394 0011

معمولاً کاربران پس از مرگ باتری / Dead Battery متوجه تعویض آن می‌شوند و البته این زمان خیلی دیر است!

 

به گزارش خبرآنلاین، مدیریت باتری لپ‌تاپ یکی از مواردی است که معمولاً کاربران حرفه‌ای و سیار به آن اهمیت بیشتری می‌دهند و لذا نحوه استفاده از باتری بر طول عمر آن تأثیر مستقیم می‌گذارد.

مثلاً یکی از مواردی که اغلب کارشناسان روی آن تأکید می‌کنند این است که هرگز نگذارید باطری زیر 5 درصد شارژ برود، چراکه سلول‌های حاوی انرژی دچار سکته موقت می‌شوند و بهترین کار خالی شدن باتری تا 10 درصد و نهایت 7 درصد و شارژ مجدد آن است.

توصیه بعدی خالی شدن باتری یک‌بار در 24 ساعت است (یعنی از فول شارژ به 10 الی 7 درصد) که این کار به عمر مفید باتری تا 3 سال و بعضاً بیشتر کمک زیادی می‌کند. (البته باتری‌های اپل به دلایل مختلف ازجمله داشتن باتری بک آپ داخل بورد و بهینه‌سازی نرم‌افزاری همگام با برنامه‌های داخل سیستم‌عامل، با بقیه فرق داشته و عمر بیشتری دارند.)

اما چگونه از حال‌وروز باتری خود باخبر شویم؟

خیلی ساده. برنامه Command Prompt را بالا بیاورید. (کلیک روی کلیدهای ویندوز+R) و تایپ کردن CMD روی آن تا صفحه داس قدیمی ظاهراً گردد.(با زدن کلید ویندوز+X  لیست جدیدید خواهید دید که یکی از آن‌ها command promt یا command prompt admin است) (در ویندوز ایکس پی و 7 نیز روی استارت منو در قسمت Run تایپ کنید: CMD) (همچنین در ویندوزهای قدیمی به start سپس به All Programs و سپس به Accessories رفته و command prompt را انتخاب کنید)

داخل صفحه سیاهی که مشاهده می‌کنید این دستور را تایپ کنید:

powercfg /batteryreport

فایل گزارش کامل درباره باتری در مکانی که معمولاً داخل فولدر users/user قرار می‌گیرد، ذخیره‌شده و شما می‌توانید با باز کردن آن روی مرورگر خود، اطلاعات جامعی درباره باتری لپ‌تاپ از روز اولی که نصب کردید، بگیرید.

 

تاریخچه کامل از اولین فول شارژ تا امروز و سایر اطلاعات مفید و اینکه با کاهش زمان شارژ و زمان مصرف باتری می‌توانید بفهمید آیا زمان تعویض باتری رسیده است یا نه؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×