» عمومی » ورزشی » کسب یک سهمیه المپیک تیراندازی در روز نخست/هنوز شانس کسب سهمیه هست
ورزشی

کسب یک سهمیه المپیک تیراندازی در روز نخست/هنوز شانس کسب سهمیه هست

بهمن 7, 1394 0023

روز نخست رقابتهای تیراندازی قهرمانی آسیا با کسب یک سهمه المپیک ریو برای کاروان ورزشی ایران همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه خیلی پیش بینی نمی شد تا کاروان تیراندازی ایران روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا به سهمیه المپیک برسد اما این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ این رشته در تپانچه بادی زنان رخ داد.

رقابتهای روز نخست قهرمانی آسیا برای نمایندگان ایران با حضور در سه بخش تپانچه بانوان، تراپ و تفنگ ۵۰ متر درازکش مردان همراه بود. رقابتهایی که در پایان آن تنها گلنوش سبقت الهی موفق شد ضمن کسب رتبه چهارم به سهمیه المپیک ریو دست پیدا کند.

ایرانی ها روز نخست رقابتهای خود را خیلی خوب شروع نکردند. ساسان شهسواری، پوریا نوروزیان و محمد حسین کریمی نمایندگان تفنگ ۵۰ متر درازکش مردان در مصاف با ۴۱ ورزشکار آسیایی جایگاهی بهتر از یازدهمی کسب نکردند و رسیدن به فینال را از دست دادند. در واقع محمد حسین کریمی با امتیاز ۶۱۷٫۷ در جایگاه یازدهم، ساسان شهسواری با امتیاز ۶۱۳ در جایگاه بیست و هشتم و پوریا نوروزیان با امتیاز ۶۰۸ در جایگاه سی و نهم آسیا قرار گرفتند و حسین باقری هم با قرار گرفتن در جدول این رقابتها در mqs (ذخیره) با امتیاز ۶۱۰ تیر زد. ازبکستان، صربستان، کره جنوبی، هند و چین در این بخش موفق شدند سهمیه المپیک را از آن خود کنند.

فینالیست شدن دو بانوی تپانچه کار فراتر از حد انتظار/ شلیکی به خال سهمیه

در حالی که کمتر کسی به کسب سهمیه المپیک در تپانچه بانوان فکر می کرد دو نماینده از سه نماینده کشورمان موفق شدند به مرحله فینال راه پیدا کنند. گلنوش سبقت الهی با امتیاز ۳۸۵ و الهام هریجانی با امتیاز ۳۸۴ به ترتیب در مرحله مقدماتی به عناوین سوم و چهارم و راهی فینال شدند. هانیه رستمیان دیگر نماینده کشورمان با قرار گرفتن در جایگاه دهم آسیا به کار خود پایان داد.

در مرحله فینال گلنوش سبقت الهی پدیده ایرانی رقابتها با قرار گرفتن در جایگاه چهارم آسیا، توانست برای نخستین بار در تاریخ این رشته سهمیه المپیک ریو را برای ایران به ارمغان بیاورد.

تراپ بانوان ناکام در کسب سهمیه المپیک

نمایندگان کشورمان در رشته تراپ بانوان با ترکیب سپیده سیرانی ، شیوا فرح پور و مرضیه پرورش نیا به مصاف حریفان آسیایی خود رفتند که در همان مرحله مقدماتی حذف شدند و به فینال نرسیدند.
در این بخش کشورهای ژاپن، چین تایپه و کره شمالی توانسته اند تا به این لحظه به سهمیه المپیک دست پیدا کنند.

ایرانی ها در روز دوم رقابتها در سه راند باقی مانده رشته تراپ مردان به مصاف حریفان خود می روند و شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان می کنند. کاروان ورزشی ایران در المپیک قبلی سه سهمیه (دو سهمیه تفنگ در بخش بانوان و یک سهمیه آقایان در بخش تپانچه) کسب کرده بود که تا به امروز هم‌تعداد با دوره قبل اما این بار تنها در بخش بانوان سه سهمیه برای المپیک ریو به دست آمده است. با توجه به باقی ماندن رقابت در بخش های دیگر در روزهای آتی قهرمانی تیراندازی آسیا این پیش بینی می شود که تعداد سهمیه های ایران افزایش یابد.

مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا –هند از ۵ الی ۱۴ بهمن ماه با حضور ۵۳۱ ورزشکار از ۳۰  کشور آسیا در شهر دهلی هندوستان در حال برگزار ی است.

http://media.mehrnews.com/old/Larg1/1393/07/01/IMG05384691.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×