» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اعزام 200 دانش آموز دختر مبارکه به اردوی راهیان نور
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

اعزام 200 دانش آموز دختر مبارکه به اردوی راهیان نور

بهمن 6, 1394 009

مدیر آموزش و پروش شهرستان مبارکه گفت: 200 دانش آموز دختر از شهرستان مبارکه به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از ایمنا، احمد مالکی با اشاره به اینکه دور سوم اردوی راهیان نور دانش آموزی از 5 بهمن ماه امسال آغاز شده است، تصریح کرد: در آغاز این دور 200 دانش آموز دختر از شهرستان مبارکه در قالب 5 اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در اعزام جوانان به راهیان نور مورد تاکید است، اظهار کرد: اعزام دانش آموزی و دانشجویی به راهیان نور در واقع حضور در فرهنگ ایثار و شهادت است.
مالکی با اشاره به اینکه یک‌ پنجم شهدای دوران دفاع مقدس را شهدای آموزش‌ و پرورش و فرهنگیان تشکیل می‌دهند، گفت: دانش‌آموزان وظیفه‌ دارند در این راستا گام بردارند و بدانند این فرصت خوبی است تا کوله باری از آموزش فراگرفته و برای آیندگان یادگار بگذارند.
فرمانده سپاه شهرستان مبارکه نیز با گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اعزام این کاروان‌ها به اردوی راهیان نور تجدید بیعت دوباره با شهدا است.
سرهنگ رسول قاسمی بر پاسداری و حراست از خون شهدا و انتقال آرمان های آنان به نسل نوجوان و جوان کشور تاکید کرد و گفت: از آنجایی که دشمنان به دنبال تفرقه افکنی و ترویج فرهنگ غربی در بین جوانان ما هستند باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال ارزش های اسلامی به نسل آینده ساز کشور در جهت حفظ آرمان های نظام گام برداریم.
وی با بیان اینکه منطقه شلمچه از مناطق استراتژیک ما محسوب می شود، افزود: در این منطقه بیشترین شهید را داشتیم و در دوران مختلف مورد تجاوز قرار گرفت و حتی بعد از پذیرش قطعنامه نیز مورد حمله قرار گرفت و دانش‌آموزان از این اعزام درس می گیرند و از آن در زندگی استفاده می کنند.
فرمانده سپاه شهرستان مبارکه بابیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور یک اقدام فرهنگی است، گفت: تجربه ثابت کرده سفرهای معنوی به مناطق عملیاتی در قالب اردوی راهیان نور، بهترین روش برای ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس است و از این طریق فرهنگی می‌توان به نسل جوان و نوجوان، ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را تبیین کرد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×